Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska rakentaa uusia asuntoja Lahteen

Skanska rakentaa uusia asuntoja Lahteen

Julkaistu: 23.06.2014 klo 10:30
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska tuo ennakkomarkkinointiin uuden kerrostalokohteen Lahden keskustan tuntumaan.  As. Oy Lahden Kotimetsä sijaitsee noin kolmen kilometrin päässä Lahden keskustasta, Keijutiellä.

Kotimetsä on Aurinkokorttelin viides, toiseksi viimeisenä rakennettava taloyhtiö. Keltaiset puuverhoillut talot muodostavat viihtyisän asuinkorttelin, jota täydentää vehreä piha-alue.

As. Oy Lahden Kotimetsän sekä muut Aurinkokorttelin kerrostalot on suunnitellut lahtelainen arkkitehti, SAFA Pauli Lindström.

”Tavoitteeni oli suunnitella Aurinkokorttelista yhtenäinen ja viihtyisä alue, jossa asukkaiden elämä on mutkatonta ja kotoisaa. Arkea helpottaa vaikkapa se, että joka puolelta alueen sisällä pääsee kävellen Tapparakadun puoleiselle kortteliportille. Pihapiirin suunnittelussa ajatuksissani on ollut käytännöllisyyden rinnalla yhteisöllisyys. Vehreällä pihalla on kiva viettää vapaa-aikaa ja kohdata eri-ikäisiä naapureita”, kuvailee Lindström.

”Nelikerroksiseen rakennukseen valmistuu yhteensä 25 asuntoa, jotka ovat kooltaan 49−78 neliön kaksioita ja kolmioita. Rakentamisen on tarkoitus alkaa syksyllä 2014, jolloin uudet kodit valmistuisivat kesällä 2015”, kertoo Skanska Kotien hankekehityspäällikkö Jukka Haaparanta.

Skanska Kodit, hankekehityspäällikkö Jukka Haaparanta, puh. 050 570 2789, jukka.haaparanta[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.twitter.com/skanskafinland

www.skanska.fi