Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska rakentaa Kokkolaan Lucina Hagmanin koulun

Skanska Oy

Skanska rakentaa Kokkolaan Lucina Hagmanin koulun

Julkaistu: 06.05.2014 klo 10:30
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska ja Kokkolan kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen uuden koulun rakentamisesta Kälviälle. Lucina Hagmanin koulun rakennustyöt ovat käynnistymässä, ja koulu valmistuu kesäkuussa 2015.

Koulurakennus on kaksikerroksinen, ja sen bruttoala on noin 4 000 neliömetriä. Urakkasumma on noin 5,1 miljoonaa euroa. Koulurakennukseen tulee opetustilojen lisäksi myös muun muassa valmistuskeittiö sekä nuorisotiloja.

”Uusi koulurakennus toteutetaan jo olemassa olevan koulukeskuksen yhteyteen, joten työmaan kulkureittien ja logistiikan suunnitteluun täytyy kiinnittää erityistä huomiota”, kertoo työpäällikkö Erkki Harju Skanskalta.

”Lähtökohtana suunnittelulle oli saada Kälviälle perusopetuksen luokille 7-9 ajanmukaiset toimitilat. Ajatuksena on myös mahdollistaa yhtenäinen perusopetus, jolloin tiloissa voi tarvittaessa toimia myös alempien luokkien opetusryhmiä. Oppilasmäärä on kasvussa, minkä vuoksi uudet tilat tulevat tarpeeseen. Ennusteen mukaan perusopetuksen luokkien 7-9 oppilasmäärä Kälviällä kasvaa noin 190:stä keskimäärin 220 oppilaaseen vuosittain”, kertoo hankepäällikkö Outi Teirikangas-Lerssi Kokkolan kaupungilta.

”Pitkään vireillä ollut Lucina Hagmanin kouluhanke saadaan vihdoin käyntiin uudisrakennushankkeena. Aiemmin harkittiin myös opetustilojen lisäämistä vanhoja koulurakennuksia korjaamalla, mutta lopulta osoittautui, että uudisrakennus on paras ratkaisu”, jatkaa Teirikangas-Lerssi.

Kokkolan kaupunki, hankepäällikkö Outi Teirikangas-Lerssi, puh. 044 7809 377, outi.teirikangas-lerssi[at]kokkola.fi

Skanska Talonrakennus Oy, tulosyksikön johtaja Markus Pöllä, puh. 040 543 5699, markus.polla[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.twitter.com/skanskafinland

www.skanska.fi