Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska päällystää ja leventää noin 23 kilometriä tietä Leppävirralla

Skanska Oy

Skanska päällystää ja leventää noin 23 kilometriä tietä Leppävirralla

Julkaistu: 22.04.2016 klo 10:15
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska on saanut Keski-Suomen ELY-keskukselta tieurakan, johon kuuluu tien päällystystöitä, leventämistä ja tiekaiteiden korjaamista Vt5 Leppävirta–Humalajoki-osuudella. Urakassa levennetään tietä 23 kilometrin matkalta, ja myös kolme siltaa korjataan.

Hankkeessa louhitaan muun muassa 3 800 kuution verran kalliota ja suoritetaan 6 600 kuutiota maanleikkausta. Tienpäällystysurakassa kuluu asfalttimassaa kaikkiaan noin 33 000 tonnia.

Suurimmat päällystystyökohteet ovat Vt 5 osuudella, joka ulottuu Leppävirran Neste-huoltoasemalta Humalajoelle. Korjattavat sillat ovat Mertakosken silta, Pyöreenjoen silta ja Paukarjoen silta.

”Käynnistämme työt toukokuussa, ja urakka saadaan päätökseen lokakuussa”, kertoo Skanska Asfaltti Oy:n tuotantopäällikkö Vesa Räme.

Keski-Suomen ELY-keskus, yksikön päällikkö Janne Jaatinen, puh. 0295 024 683, janne.jaatinen[at]ely-keskus.fi

Keski-Suomen ELY-keskus, projektipäällikkö Heikki Liukkonen, puh. 0295 026 742, heikki.liukkonen[at]ely-keskus.fi

Skanska Asfaltti Oy, tuotantopäällikkö Vesa Räme, puh. 0400 393 488, vesa.rame[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä infrarakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2015 oli noin 821 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2 095.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland