Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska myy asuntoja Ålandsbankenin Asuntorahastolle noin 20 miljoonalla eurolla

Skanska Oy

Julkaistu: 17.04.2015 klo 12:00
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska Kodit ja Ålandsbankenin Asuntorahasto Erikoissijoitusrahasto ovat tehneet esisopimuksen noin 20 miljoonan euron asuntokaupoista.

”Kauppaan sisältyvät asunnot ovat pääasiassa rakenteilla sekä suunnittelu- ja rakentamisvaiheessa. Asunnot ovat yksiöitä, kaksioita ja kolmioita ja sijaitsevat Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tampereella”, kertoo Skanska Kotien myyntijohtaja Markku Koivu.

Lopulliset kaupat tehdään kohdekohtaisesti myöhemmin vuoden 2015 aikana.

”Sijoittajamyynti sopii hyvin täydentämään kuluttajamyyntiämme yksittäisille kodinostajille”, Koivu toteaa.

”Rahastomme sijoittaa uusiin, pienempiin vuokra-asuntoihin kasvukeskuksissa, pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Skanskalta hankittu kokonaisuus täydentää hyvin lähes 2000 asunnon rahastoamme”, sanoo sijoitusjohtaja Antti Valkama Ålandsbankenista.

Skanska Kodit, myyntijohtaja Markku Koivu, puh. 040 578 8374 markku.koivu[at]skanska.fi

Skanska Oy, tiedottaja Pauliina Munukka, puh. 040 680 4977, pauliina.munukka[at]skanska.fi

Ålandsbanken Asuntorahasto, sijoitusjohtaja Antti Valkama, puh. 040 555 6315, antti.valkama[at]alandsbanken.fi

www.ålandsbanken.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli noin 835 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2 179.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland