Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Senaatti-kiinteistöt myi Keuruun varuskunta-alueen

Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt myi Keuruun varuskunta-alueen

Julkaistu: 30.04.2014 klo 11:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on myynyt 29.4.2014 Keuruun varuskunta-alueen  jyväskyläläiselle kiinteistökehittäjälle, Sarakallio Kiinteistöt Oy:lle.  ”Tänään tehty kauppa on jatkoa puolustusvoimien lakkauttamien varuskunta-alueiden kehittämiseksi uuteen käyttöön ja toteuttaa osaltaan valtion kiinteistöstrategian tavoitteita”, toteaa Senaatti-kiinteistöjen myyntipäällikkö Jyrki Maikola.

Keuruulla myydyn varuskunta-alueen pinta-ala on 38 hehtaaria. Rakennuksia alueella on noin 40 kappaletta, mm. kasarmeja, autohalleja, korjaamohalleja, varastoja, muonituskeskus, toimisto-  ym. rakennuksia.

Varuskunnan toiminta Keuruulla loppuu 31.12.2014, jolloin ostaja ottaa vastuulleen varuskunta-alueen mittavat hoito-, ylläpito-, korjaus- ja kehityskulut. Sarakallio Kiinteistöjen tavoitteena on luoda nopeasti toimiva ja elävä alue ja saada olemassa oleviin kiinteistöihin uusia toimijoita ja sitä kautta uusia työpaikkoja. Ostaja on kiinnostunut tekemään kunnan ja muiden toimijoiden kanssa yhteistyötä alueen kehittämiseksi.

Senaatti-kiinteistöt, myyntipäällikkö Jyrki Maikola p. 040 574 9119
Sarakallio Kiinteistöt Oy, Timo Kauppinen puh. 045 1617317

Taustatietoa

Keuruun varuskunta-alue sijaitsee luonnonkauniilla paikalla Keurusselällä. Puolustusvoimat on päättänyt lopettaa koko varuskunnan puolustusvoimauudistuksen yhteydessä 31.12.2014 mennessä. Tiloihin ei ole löytynyt korvaavaa toimintaa valtion sisältä. Valtion kiinteistöstrategian mukaisesti kiinteistöt, joille valtiolla ei ole käyttöä, myydään. Myynneistä vastaa keskitetysti Senaatti-kiinteistöt. Koska alueen hoito- ja ylläpitokustannukset ovat erittäin suuret, käynnisti Senaatti-kiinteistöt myyntitoimenpiteet, vaikka Puolustusvoimat vielä toimii tiloissa.

Senaatti-kiinteistöt on valtion työympäristö- ja toimitila-asiantuntija, jonka vastuulla on myös valtion kiinteistövarallisuuden myynti. Senaatti-kiinteistöt on julkinen toimija, joka noudattaa myynneissä avointa ja syrjimätöntä menettelyä. Kohteet myydään pääsääntöisesti tarjousten perusteella ja niistä ilmoitetaan julkisesti. Lisätietoja www.senaattimyy.fi ja www.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki