Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Saint-Gobain Rakennustuotteet – tulevaisuuden innovaatioita 350 vuoden perinteillä

Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy

Julkaistu: 01.10.2015 klo 10:00
Julkaisija: Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy

Vuonna 1665 perustettu Saint-Gobainin lasitehdas oli kehittänyt vallankumouksellisen valmistusprosessin peililaseille – valupöydän – ja aurinkokuninkaana tunnettu Ranskan kuningas Ludvig XIV myönsi yhtiölle patentin valmistaa yksinoikeudella peililaseja. Tänä päivänä Saint-Gobain toimii 64 maassa työllistäen 195 000 ihmistä, ja kuuluu maailman sadan suurimman teollisuusyrityksen ja innovatiivisimmaksi arvioidun yrityksen joukkoon. Itsestään puhdistuvat tai aurinkoenergiaa tuottavat ikkunat ovat hyviä esimerkkejä maailman kärkeä edustavasta materiaaliteknologisesta osaamisesta ja innovaatioista, joiden avulla yhtiö on kasvanut valitsemillaan aloilla rakennustuote- ja muussa teollisuudessa maailman johtavaksi yritykseksi.

Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy on oman alansa kärkiosaamisella ja innovaatioilla varmistamassa, että suomalaisella asiakaskunnalla on käytössään markkinoiden kilpailukykyisimmät ratkaisut paremman elinympäristön rakentamiseen. Suomessa tuotemerkit ovat akustiikkakattojen Ecophon, kipsipohjaisen kevytrakentamisen ratkaisujen Gyproc, eristämisen ratkaisujen Isover, taloteknisten ja kunnallisten putkistojärjestelmien Pipe Systems ja PAM sekä kivirakentamisen Weber.

– Saint-Gobain Rakennustuotteissa etenkin suurimmilla valmistajilla Weberillä, Isoverilla ja Gyprocilla on jokaisella oma vahva historia ja asema Suomen markkinoilla ammattilaisten arvostamina alansa kokonaisratkaisujen kehitysvetureina, Saint-Gobain Rakennustuotteiden yhteisestä synergiakehityksestä vastaava Gyprocin liiketoimintajohtaja Juha Ryyppö sanoo.

– Saint-Gobainin strategia perustuu markkinajohtajuuteen valituissa tuoteryhmissä ja paikalliseen toimintaan eri markkinoilla. Weberin, Isoverin ja Gyprocin takana ovat maailmanlaajuisen markkinajohtajan hartiat kuivatuotteiden, mineraalivillaeristeiden ja kipsilevypohjaisten kevytrakentamisen järjestelmäratkaisujen valmistajina ja kehittäjinä, Weberin liiketoimintajohtaja Olli Nikula sanoo.

Hyvä osoitus suomalaisen osaamisen tasosta on esimerkiksi se, että Weber ja sen Suomessa sijaitseva kehityskeskus vastaavat lattiatasoitteiden kehityksestä maailmanlaajuisesti Saint-Gobain -konsernissa.

Vastaavasti koko konsernin eri puolilla maailmaa kehitetty tietotaito ja pitkän historian aikana kerrytetty innovaatio- ja osaamispääoma hyödyttävät kaikkia Suomessa toimivia yhtiöitä ja ennen kaikkea niiden asiakkaita. Tuotteet kuitenkin valmistetaan lähes täysin suomalaisista raaka-aineista suomalaisin voimin.

– Kansainvälistyminen on rakennustuoteteollisuudessa muiden teollisuudenalojen tavoin luontaista kehitystä, sillä vain maailmanlaajuisella yhteistyöllä voidaan kehittää maailman kärkeä edustavia ratkaisuja. On aivan eri asia valmistaa pelkkiä tuotteita kuin kehittää kokonaisia järjestelmiä ja tuoteperheitä, joissa kaikkien tuotteiden yhteensopivuus on huolellisesti testattu, Isoverin liiketoimintajohtaja Gunnar Forsman sanoo.

Gyprocin liiketoimintajohtaja Juha Ryyppö:

gsm 040 828 0140, juha.ryyppo@saint-gobain.com

Isoverin liiketoimintajohtaja Gunnar Forsman:

gsm 0400 623 973, gunnar.forsman@saint-gobain.com

Weberin liiketoimintajohtaja Olli Nikula:

gsm 040 844 7194, olli.nikula@e-weber.fi

Laajempi lehdistöaineisto sekä tietoa Isoverin, Weberin ja Gyprocin innovaatioista on pdf-liitteessä.