Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » RIA lopettaa uusi keskusjärjestö -hankkeen selvitystyön

Rakennusinsinöörit ja -arkkitehdit RIA ry

RIA lopettaa uusi keskusjärjestö -hankkeen selvitystyön

Julkaistu: 26.05.2016 klo 09:08
Julkaisija: Rakennusinsinöörit ja -arkkitehdit RIA ry

Rakennusinsinöörit ja –arkkitehdit RIAn liittohallitus päätti ylimääräisessä kokouksessaan lopettaa uuden keskusjärjestön perustamiseen tähtäävän selvitystyön. Uudella keskusjärjestöllä ei ole tässä tilanteessa toimintaedellytyksiä, varsinkin kun suurin osa STTK:n jäsenliitoista on päättänyt lopettaa valmistelun. RIA on ollut tyytyväinen nykyisen keskusjärjestönsä STTK:n toimintaan ja jatkaa aktiivisesti sen toiminnan kehittämistä. RIA on ollut mukana UK-hankkeen selvitystyössä alusta asti. Aihetta on käsitelty tiiviisti RIAn hallinnossa ja paikallisyhdistyksissä, lisäksi jäsenten näkemyksiä selvitettiin erillisellä kyselyllä.

Uusi keskusjärjestö -hankkeen aikana selvitettiin laajasti keskusjärjestöjen ja ammattiliittojen toimintaa ja tuotettiin erittäin kattava aineisto. Selvitystyö ei kuitenkaan mene hukkaan, jos liitot hyödyntävät sen tuottamat kehityskohteet omassa toiminnassaan.

”RIA haluaa olla eturintamassa kehittämässä liittojen välistä yhteistyötä yli keskusjärjestörajojen. Ammattiyhdistysliike tarvitsee uusia muotoja edunvalvontaan ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja nyt pitää tarttua toimeen liittojen omassa toiminnassa”, linjaa RIAn puheenjohtaja Pekka Kampman.

Puheenjohtaja Pekka Kampman, 0400 633 987

Edunvalvontapäällikkö Mikko Heinikoski, 040 564 7001

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Kimmo Sandberg, s-posti: kimmo.sandberg@ria.fi

Rakennusinsinöörit ja -arkkitehdit RIA ry on ammattikorkeakouluista ja teknillisistä oppilaitoksista valmistuneiden rakennusalan toimihenkilöiden valtakunnallinen keskusliitto. Liittoon kuuluu 10.000  rakennusmestaria, rakennusinsinööriä ja -arkkitehtia sekä miljöösuunnittelijaa. RIA on STTK:n jäsenliitto.