Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Rakennustuoteteollisuus RTT oikoo uutista puurakentamisesta

Rakennustuoteteollisuus RTT oikoo uutista puurakentamisesta

Julkaistu: 10.02.2015 klo 14:03
Julkaisija: Toimialatiedote

Rakennustuoteteollisuus RTT ry selventää julkisuudessa ollutta kannanottoa koskien puurakentamista. Kannanoton olivat laatineet toimialayhdistykseen kuuluvat kivirakentajat eikä se edustanut koko RTT:n näkemystä.

”Tiedote uutisoitiin joissain medioissa virheellisesti RTT:n nimissä vaikka sen takana olivat ainoastaan betoniteollisuutta ja muurattuja rakenteita edustavat yritykset ”, Rakennustuoteteollisuus RTT:n toimitusjohtaja Juha Luhanka sanoo.

”RTT valvoo tasapuolisesti kaikkien jäsenyritystensä etuja riippumatta rakennusmuodosta tai -materiaalista. Yhdistyksemme sisällä on eri jaostoja ja materiaaliryhmiä, jotka kilpailevat keskenään kovastikin. Ne tekevät omissa nimissään myös kannanottoja, jotka voivat toisinaan olla ristiriidassa toisten jaostojen tai RTT:n yleisen näkemyksen kanssa ”, Juha Luhanka täsmentää.

Rakennustuoteteollisuus RTT ry toimii rakennustuotteita valmistavien yritysten toimialayhdistyksenä. Yhdistyksen lähes 130 jäsenyrityksen joukossa ovat maamme kaikki keskeiset rakennustuotteiden valmistajat.

Rakennustuoteteollisuustoimiala jakaantuu viiteen jaostoon, jotka ovat betoni-, pientaloteollisuus-, puutuote-, rakennusmateriaalit- ja teräsrakennejaosto.

RTT hoitaa jäsentensä edunvalvontaa muun muassa rakentamisen määräysten ja standardien, paloturvallisuuden sekä ympäristö- ja energia-asioiden osalta. RTT:n jaostot puolestaan vastaavat tuoteryhmäkohtaisesta edunvalvonnasta, menekinedistämisestä, kehitystoiminnasta ja standardisoinnista.

Toimitusjohtaja Juha Luhanka, puh. 050 414 0084