Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Rakennusliike Lapti rakentaa OP Ryhmän Pohjola Sairaalan Ouluun

Rakennusliike Lapti Oy

Rakennusliike Lapti rakentaa OP Ryhmän Pohjola Sairaalan Ouluun

Julkaistu: 15.04.2016 klo 11:22
Julkaisija: Rakennusliike Lapti Oy

Asuntojen ja toimitilojen sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjen rakentamiseen keskittynyt Rakennusliike Lapti Oy on allekirjoittanut urakkasopimuksen OP Ryhmän kanssa Pohjola Sairaalan rakentamisesta Ouluun. Rakennustyöt työmaalla Kiilakivenkuja 1:ssä ovat jo käynnistyneet. Kiinteistö valmistuu keväällä 2017.

Kiilakivenkujalle rakennettavaan kolmikerroksiseen kiinteistöön tulee OP Ryhmän Pohjola Terveys -konseptin mukainen yksityissairaala, joka palvelee sekä henkilö- että yritysasiakkaita. Pääosa 7 000 m2:n tiloista tulee sairaalan käyttöön. Ensimmäinen saman konseptin mukainen sairaala on toiminut Helsingissä Omasairaala-nimellä vuoden 2013 alusta lähtien, ja myös sen nimi vaihtuu elokuun alussa Pohjola Sairaalaksi. Pohjola sairaala avautuu myös elokuussa 2016 Tampereelle. Oulun sairaalan jälkeen sairaalat avautuvat Kuopiossa ja Turussa.

"Tavoitteenamme on mahdollisimman nopean hoitoketjun ja erinomaisen asiakastyytyväisyyden tarjoaminen", toteaa Omasairaalan toimitusjohtaja Harri Aho. "Sijaintinsa ansiosta paikka on helposti saavutettavissa. Tulevan Pohjola Sairaalan myötä OPn palveluvalikoima täydentyy paikallisesti, ja sen ansiosta pystymme tuottamaan yhä laadukkaampia palvelukokemuksia asiakkaillemme. Sairaalan toimintamallissa vakuutus- ja terveyspalvelut yhdistyvät tavalla, joka tuo asiakkaille konkreettista etua", Aho jatkaa.

Hanke käynnistyi nopeasti hyvällä yhteistyöllä

Heti käynnistysvaiheessa Oulun Pohjola Sairaala tarjoaa monipuoliset erikoissairaalapalvelut. Lisäksi sairaalalla on oma työterveyshuollon konsepti.

"OP Ryhmällä on paljon kokemusta valtakunnallisena rakennuttajana. Haluamme kiittää erityisesti Oulun kaupunkia poikkeuksellisen sujuvasta lupaprosessista, joka on mahdollistanut hankkeen sujuvan liikkeellelähdön. Oulu on kiinnostava paikka kiinteistösijoittamisen näkökulmasta ja olemme käynnistämässä alueella lähitulevaisuudessa myös muuta uudistuotantoa", kertoo johtaja Markku Mäkiaho OP Kiinteistösijoituksesta.

”Hanke on teknisesti ja projektina mielenkiintoinen ja vaativa. Toteutamme hankkeen projektinjohtourakkana, joka edellyttää saumatonta yhteistoimintaa rakennuttajan kanssa ”, kertoo Panu Hulkko, Pohjois-Suomen aluejohtaja Rakennusliike Lapti Oy:stä.

"Rakennushankkeella on myös merkittävä työllistävä vaikutus Pohjois-Suomen alueella”, toteaa Hulkko tyytyväisenä.

Hoivakiinteistöjen rinnalle terveydenhoitokiinteistöjä

Lapti on markkinajohtaja hoivakiinteistöjen rakentajana Suomessa. Uutena strategisena linjana on ollut kehittää sairaala- ja terveydenhoitorakentamiskonseptia. Pohjola Sairaala -hanketta pidetäänkin yhtiössä hyvänä jatkumona hoivarakentamisessa. Laptin strategian mukainen laajentuminen terveydenhoitorakentamiseen luo myös uusia työpaikkoja.

”Olemme tyytyväisiä, että Lapti on saavuttanut rakennusliikkeenä sellaisen aseman, että
se koetaan luotettavaksi yhteistyökumppaniksi, joka pystyy toteuttamaan kokoluokaltaan merkittäviä hankkeita.”, kertoo toimitusjohtaja Timo Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Kuva 1 (urakkasopimuksen allekirjoittajat)

Kuvateksti:

Oulun Pohjola Sairaalan urakkasopimuksen allekirjoittivat rakennuttajapäällikkö Kari Kangasmaa, OP Kiinteistösijoitus Oy:stä, toimitusjohtaja Timo Pekkarinen ja Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Kuva 2 (havainnekuva OP Ryhmän Pohjola Sairaala, Oulu)

Lapti rakentaa Oulun Pohjola Sairaalan hyvien liikenneyhteyksien varrelle. Uudet tilat on suunniteltu vastaamaan sairaalan vaativia tarpeita.

Lisätietoja hankkeesta antavat

Omasairaala Oy, toimitusjohtaja Harri Aho, puh. 0400 783 777

OP Kiinteistösijoitus Oy, johtaja Markku Mäkiaho, puh. 050 529 2055

Rakennusliike Lapti Oy, toimitusjohtaja Timo Pekkarinen, puh. 040 544 9245