Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » PRODUALIN TUOTTEET VARMISTAMASSA MUKAVUUTTA JA ENERGIATEHOKKUUTTA UUDEN LENTOKENTTÄRADAN ASEMILLA

Produal Oy

Julkaistu: 28.04.2015 klo 13:08
Julkaisija: Produal Oy

Helsinki-Vantaan lentoaseman kulkuyhteydet maailmanluokkaan nostavan kehäradan asemien kiinteistöautomaatiossa hyödynnetään Produal Oy:n luotettavia mittaus- ja säätötuotteita. Tuotteet ovat osana Fidelix Oy:n kiinteistöautomaatioratkaisuja.

Lentokenttäratana tunnettu kehärata avataan käyttäjille 1.7.2015. Projekti on ollut yksi viime vuosien vaativimpia rakennusprojekteja Suomessa. Yhteensä 18 km uutta rataa, viisi uutta asemaa ja kolme asemavarausta. Radasta 8 km kulkee maan alla ja esimerkiksi lentokentän ja Aviapoliksen asemat ovat käytännössä viisikerroksisia rakennuksia, jotka on toteutettu maan alle. Niiden ilmanlaadun valvonta, ilmastointi, lämmitys, kosteuden hallinta ja energian tehokas käyttö  asettavat  tiukkoja vaatimuksia kiinteistöautomaation mittaus- ja säätölaitteille.

”Kiinteistöautomaation luotettava ja tarkka toiminta on kriittistä asemien asiakasmukavuudelle ja energiatehokkuudelle. Olemme ylpeitä, että tuotteemme on valittu osaksi automaatioratkaisuja päivittäin 150.000 matkustajaa palvelevaan ja kansallisestikin tärkeää ympäristöön”, toteaa toimitusjohtaja Ari Mårtensson Produalista.

Produal on kehäradan kiiinteistöautomaation kokonaisratkaisut toimittavan Fidelix Oy:n kumppani. Produal on toimittanut projektiin mm. lämpötila-, paine-ero- ja kosteusantureita ja -lähettimiä. Produalin tuotteet ovat käytössä Helsinki-Vantaan lisäksi lentokentillä useissa maissa kuten Heathrow’ssa Lontoossa, Arlandassa Tukholmassa ja Frankfurtin lentoasemalla Saksassa.

Lisätiedot:

Harri Palviainen

Johtaja, Myynti ja liiketoiminnan kehitys

Harri.Palviainen@Produal.fi, p +358 500 967 744

Tarja Sundqvist

Markkinointi ja viestintä

Tarja.Sundqvist@Produal.fi, p. +358 50 565 9591

Produal on Suomen johtava ja kansainvälisesti kasvava rakennusautomaation mittaus- ja säätölaitteiden toimittaja. Tuotteita käytetään sadoissa kiinteistöissä ympäri maailmaa. Suomessa käyttäjiä ovat esimerkiksi Finlandia -talo, Musiikkitalo, Kiasma, Itäkeskus, Forum, Kamppi, Stockmann, Aalto Yliopisto, Eduskuntatalo sekä Sanomatalo ja YIT:n pääkonttori.  Produalilla on toimipisteet Ruotsissa, Tanskassa, Ranskassa ja Puolassa. Tuotteita myydään kumppaniverkoston kautta kaikkialla Euroopassa. Produalin liikevaihto oli vuonna 2014 18 M€. Lisätietoja www.produal.fi