Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Parman ecopaalut tehokkaasti entistä syvemmälle

Parma Oy

Parman ecopaalut tehokkaasti entistä syvemmälle

Julkaistu: 21.02.2011 klo 12:30
Julkaisija: Parma Oy

Parma Oy:n viime vuonna markkinoille tuoma betonipaalu, Parman ecopaalut, on nyt entistä tehokkaampi. Yksimittaisella paalulla päästään 20 metrin syvyyteen. Tuotekehityksen uutena tulokkaana on jatkettu ecopaalu. Jatkospaalujen ansiosta ulottuvuutta saadaan helposti lisää. Kun hyödynnetään 20 metriä pitkiä paaluja, päästään entistä syvemmälle entistä vähemmällä jatkosmäärällä. Tästä syntyy sekä kustannus- että aikasäästöä.

Ecopaalut -tuoteperheeseen kuuluu nyt myös maakärjellisen paalun lisäksi kalliokärjellinen paalu. Kalliokärki pystyy vaativaankin maapohjaan, mikä lisää ecopaalun soveltuvuutta erilaisiin paalutuskohteisiin.

Parman ecopaalujen symmetrisesti jännitetty rakenne on Parman oman tuotekehityksen tulosta. Ecopaalut soveltuvat kaikkiin lyöntipaalutettaviin kohteisiin.

Parman ecopaaluja on helpompi käsitellä kuin perinteistä teräsbetonipaaluja, koska niiden rakenne on jäykempi ja käytetty betoni lujempaa. Paalujen kantavuus on jopa yli 25 % suurempi perinteiseen vaihtoehtoon verrattuna. Haluttu kokonaiskantavuus saavutetaan aiempaa pienemmällä paalumäärällä, mikä säästää sekä materiaali- että työkustannuksia. Vähäisempi sementin tarve puolestaan säästää luontoa.

Parman ecopaalut valmistetaan teollisesti, valvotuissa olosuhteissa, sisätiloissa ilman muotteja. Se takaa paalujen korkean, tasaisen laadun sekä paalutusprojektin varman etenemisen valujen osalta säästä riippumatta.

Parman systemaattinen tuotekehitys tuo jatkossa lisää jäseniä Parman ecopaalut -tuoteperheeseen.

Kuvateksti

Parman ecopaalut on nyt varustettu myös kalliokärjellä, jonka ansiosta paalua voidaan lyödä hyvinkin vaativaan ja kovaan maapohjaan. Yksimittaisella paalulla päästään 20 metrin syvyyteen ja uuden jatkospaalun ansiosta ulottuvuutta saadaan helposti lisää.

Liitteenä ladattavat kuvat sekä sanomalehti- että aikakauslehtiasetuksin.

Sami Purtola

Aluejohtaja, Infrarakentaminen