Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Parmalle kaksoisvoitto RTT:n työturvallisuuskilpailussa: Työntekijöillä oikea asenne, asiakkaille lisäarvoa

Parma Oy

Julkaistu: 27.03.2012 klo 10:00
Julkaisija: Parma Oy

Parma Oy on panostanut voimakkaasti työturvallisuuteen jo muutaman vuoden ajan. Pitkäjänteinen kehitystyö näkyy ja kantaa hedelmää. Tämän todistaa muun muassa Parman saama kaksoisvoitto RTT:n työturvallisuuskilpailussa.  Kotkan tehdas vei sekä kilpailun kokonaisvoiton että elementit-sarjan kokonaisvoiton. Elementtitehtaitten sarjassa 12 parhaan yksikön joukossa on peräti kahdeksan Parman yksikköä. Vuoden 2011 kilpailun tulokset julkistettiin maaliskuun lopussa.

Parman Kotkan tehtaassa tuomaristo kiinnitti erityistä huomiota työpaikan asenneilmastoon, turvallisuustyön vaikuttavuuteen ja kehitystyön järjestelmällisyyteen. Parman ansioksi todettiin myös yhteistyö asiakkaiden kanssa. Asiakkailta saadun aloitteen mukaan elementteihin on asennettu turvallisuutta parantavia lisäosia ja toisaalta Parma on oma-aloitteisesti kehittänyt ratkaisuja asiakkaan turvallisempaan asennustyöhön.

Yhteistyötä työmaiden kanssa

Parman turvallisuuspäällikkö Kimmo Oinonen on tyytyväinen Parman menestykseen ja pitää sitä osoituksena parantuneesta työturvallisuuskulttuurista.

– Parman työ turvallisuuden parantamiseksi jatkuu. Vaaratilanne-ilmoitusten määrän toivotaan kasvavan, jotta eri ongelmakohdat nousisivat esiin ja ne voitaisiin korjata. Haluamme myös lisätä turvallisuusyhteistyötä ja tiedonvaihtoa erityisesti työmaiden kanssa, Oinonen toteaa.

Työturvallisuuskilpailu on Betoniteollisuus ry:n jäsenille suunnattu kilpailu, joka järjestettiin nyt kolmannen kerran. Kilpailu liittyy osana Suomen betoniteollisuuden tavoitteeseen olla maailman turvallisin vuonna 2015.

Kilpailuun osallistui 65 tehdasta, joista elementtitehtaita 43, tuotetehtaita 14 ja valmisbetonitehtaita 8.

Tehtaiden turvallisuustason auditoinnin ja mittauksen teki puolueeton Tapaturva Oy.

Voittonsa kunniaksi Parman Kotkan tehtaalle luovutetaan Fennia-palkinto, joka on viisituhatta euroa käytettäväksi tehtaan työturvallisuustyöhön.

Kimmo Oinonen, turvallisuuspäällikkö

Puh 020 577 5559

kimmo.oinonen@parma.fi

Petri Kähkönen, markkinointijohtaja

petri.kahkonen@parma.fi

Parma Oy on betonisen valmisosarakentamisen markkinajohtaja Suomessa. Yhtiö toimii 12 paikkakunnalla, vuoden 2010 liikevaihto oli noin 140 miljoonaa euroa ja työllistämme noin 800 henkilöä. Parma kuuluu Consolis-konserniin, joka on Euroopan suurin betonitekniikkaan perustuvien ratkaisujen tuottaja ja betonisten valmisosien valmistaja. Consolis toimii 25 maassa, liikevaihto on noin 1,3 miljardia euroa ja henkilökuntaa noin 11 000.