Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Osallistu maailmannäyttelyyn virtuaalisesti

Osallistu maailmannäyttelyyn virtuaalisesti

Julkaistu: 17.03.2015 klo 09:00
Julkaisija: Dassault Systemes

Milanon maailmannäyttelyyn voivat tutustua tänä keväänä myös ne, jotka eivät pääse paikan päälle. Maailmannäyttelyn teemasta, ”planeetalle ravintoa, elämälle energiaa” saa tietoa virtuaalisesta näyttelytilasta, joka on avoinna messujen ajan.

Milanossa touko−lokakuussa pidettävä maailmannäyttely esittelee miljoonan neliömetrin tapahtumapaikastaan virtuaalisen tilan, jossa voi vierailla riippumatta siitä, missä päin maailmaa asuu. Maailman johtavana 3D-ohjelmistoyhtiönä tunnetun Dassault Systemèsin toteuttama tila on suunniteltu elämyksellisesti ja visuaalisesti vaikuttavaksi 3D-animoinnin avulla.

– Virtuaalinen tila on tarkoitettu erityisesti niille, jotka eivät muuten voi tulla näyttelyyn paikalle tai jotka haluavat hakea lisätietoa vierailustaan, sanoo Expo Milano 2015 -hallituksen komissaari ja Expon toimitusjohtaja Giuseppe Sala.

Kun kirjautuu sisään Virtual Expo 2015 -sivulle, voi valita kartasta, mihin rakennukseen tai tapahtumatilaan haluaa tutustua. Vierailija voi esimerkiksi valita pistäytyvänsä ulkoilmateatterissa, paviljongissa tai kävellä pääkadulla.

Kun klikkaa maailmannäyttelyn osallistujamaiden lippuja eri rakennuksissa, saa näkyville mielenkiintoista faktaa maiden kulttuureista, ruuasta ja ruoantuotannossa. Myös erilaiset yritykset jakavat tietoa tuotteista. Messuhaastatteluja on koottu eri sivuille ja niissä käydään läpi maailmannäyttelyn lähettiläiden ajatuksia kestävästä kehityksestä.

Virtuaalisesta tilasta luodaan realistinen illuusio 360-asteisilla panoraama- ja teräväpiirtokuvilla. Lisäksi vierailua siivittää rauhoittava musiikki.

– Vain näkemällä ja kokemalla voidaan ymmärtää, miten tuotteiden ja luonnon yhteistyöllä voi olla positiivinen vaikutus planeettaamme. 3D:nä toteutettu virtuaalinen näyttelytila auttaa ihmisiä näkemään, millaiseen suuntaan kehitys on menossa, sanoo Dassault Systèmesin toimitusjohtaja Bernard Charlès.

Milanon maailmannäyttely järjestetään 1.5–31.10.2015 ja sen odotetaan olevan yksi isoimmista kansainvälisistä tapahtumista vuosikymmeniin. Näyttelyyn odotetaan 20 miljoonaa kävijää ja yli 130 näytteilleasettajaa.

Virtuaaliseen näyttelytilaan voi tutustua täällä:

Dassault Systèmes, lehdistön yhteyshenkilöt

Mari Kuusinen, OS/G Viestintä, mari.kuusinen@osg.fi, p +358 40 1964374

Dassault Systèmes on maailman johtava 3D-mallintamiseen ja tuotteen elinkaaren hallintaratkaisuihin (PLM) keskittynyt ohjelmistoyritys. Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-ratkaisujen avulla on mahdollista digitaalisesti mallintaa ja simuloida sekä tuotteita että prosesseja, mutta myös resursseja, joita käytetään tuotteiden valmistamiseen, ylläpitämiseen ja kierrättämiseen ympäristöystävällisellä tavalla. Dassault Systèmesillä on noin 190.000 asiakasta yli 140 maassa. Suomessa Dassault Systèmesillä on ollut oma toimisto huhtikuusta 2010. Lisätietoja: www.3ds.com

CATIA, SOLIDWORKS, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA, GEOVIA, EXALEAD, 3D VIA, 3DSWYM, BIOVIA ja NETVIBES ovat Dassault Systèmesin tai yrityksen alihankkijoiden rekisteröimiä ohjelmistoja.