Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Omistusasuntotuotantoa Suurpeltoon

Omistusasuntotuotantoa Suurpeltoon

Julkaistu: 24.05.2016 klo 08:00
Julkaisija: Hausia Oy

Asuntosäätiö ja Hausia Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen yhteensä 60 vapaarahoitteisen omistusasunnon rakentamisesta Espoon Suurpeltoon.

Nyt käynnistyvä hanke, Asunto Oy Espoon Optimus, rakentuu Suurpellon puistokadun varteen aivan tulevien palvelujen lähituntumaan. Kohteen huoneistojakaumassa on pyritty tarjoamaan asuntoja monenlaisiin elämäntilanteisiin. Huoneistokoot vaihtelevat 35,5 -neliöisistä yksiöistä aina neljä huonetta käsittäviin 99,5 -neliöisiin perheasuntoihin. Toteutuksessa on niin ikään mukana Suurpellon perusperiaatteet:  alueellinen jätteenkeräysjärjestelmä, palvelueteiset ja maanalainen pysäköinti. Kiinteistön kivijalkaan tulee myös liiketiloja.

Hankkeen pääsuunnittelijana toimii Arkkitehtitoimisto Juha Mutanen Oy.

Asuntosäätiössä pidetään tärkeänä Espoon Suurpellon kehittymistä monipuoliseksi asuinalueeksi. Espoon Optimuksen tapainen korkeatasoinen tuotanto mahdollistaa tämän kehityksen, toteaa Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankainen.

Olemme iloisia, että pääsemme näin jatkamaan Suurpellon toteuttamista hyvän kumppanin kanssa, toteaa Hausia Oy:n toimitusjohtaja Kari Kiviluoma ja jatkaa tämän olevan jo kolmas yhteinen projekti alueella.

Kohteen rakennustyöt ovat alkamassa ja projekti saadaan päätökseen syyskuussa 2017

Toimitusjohtaja Esa Kankainen                         Toimitusjohtaja Kari Kiviluoma

Asuntosäätiö sr                                               Hausia Oy

puh. 020 161 2460                                           puh. 045 853 3533

esa.kankainen@asuntosaatio.fi                        kari.kiviluoma@hausia.fi

www.asuntosaatio.fi                                         www.hausia.fi

Asuntosäätiö sr

Asuntosäätiö on alueiden ja monipuolisen asuntotuotannon kehittämiseen erikoistunut rakennuttaja ja kiinteistöjen omistaja. Asuntosäätiö rakennuttaa vuosittain noin 500 asuntoa erityyppisillä omistusmuodoilla. Konsernin omistuksessa on tällä hetkellä 16.500 asuntoa, joista pääosa on asumisoikeutta.

www.asuntosaatio.fi

Hausia Oy

Hausia rakentaa ja kehittää asiakkaiden tarpeisiin erilaisia asunto- ja toimitilaratkaisuja pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Hausialla oli vuoden 2015 lopussa rakenteilla 433 asuntoa. Yrityksen liikevaihto on noin 40 m€ ja työntekijöitä on keskimäärin 70 ja välillisesti noin 1200 ammattilaista. Vahva rakentamisen ammattitaito yhdistettynä innovatiiviseen toimintatapaan takaa tuotantomme ja palveluidemme korkean kokonaislaadun.

www.hausia.fi