Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » MUISTUTUSKUTSU: Asumisen aamukahvit – Miten syntyy uniikki uudisasuntokohde?

Skanska Oy

MUISTUTUSKUTSU: Asumisen aamukahvit – Miten syntyy uniikki uudisasuntokohde?

Kutsu.
Julkaistu: 10.06.2016 klo 12:06
Julkaisija: Skanska Oy

Asuntomarkkinat muuttuvat nopeasti. Nyt rakennetaan koteja, jotka ovat entistäkin ainutlaatuisempia. Samalla kurotetaan korkeuksiin yhä useammissa Suomen kaupungeissa. Muun muassa Tampereen ydinkeskusta kehittyy vauhdilla ja uudet korkeat rakennukset luovat mielenkiintoista ilmettä historialliseen piippunäkymäiseen kaupunkikuvaan. Seuraava tulokas on 21-kerroksinen Luminary, jonka suunnitteluun on haettu inspiraatiota New Yorkin ylellisistä asuintorneista.

Esittelemme mielenkiintoisen ja uniikin hankkeen suunnitelmia ja tulevia näkymiä Skanskatalossa tiistaina 14.6. klo 8.30–10.00 (osoite: Nauvontie 18, Helsinki).

Tampereen korkeinta asuinrakennusta on alusta asti suunniteltu rohkeammalla visiolla kuin perinteisiä suomalaisia uudisrakennuksia. Uutta on mm. se, miten Luminaryssä on yhdistetty asuintilat, asukkaiden yhteinen hotellimainen aulatila ja oleskeluterassi sekä noin tuhatneliöinen palvelukeskittymä, johon toivotaan sijoittuvan erityisesti hyvinvointipalveluita tarjoavia yrityksiä. Suunnitteluun on eri vaiheissa osallistettu myös talon potentiaalisia asukkaita. Tärkeä yhteistyökumppanimme on KONE, jolla on paljon kokemusta asuintornitaloista maailmalta. Myös Luminaryssa hissiratkaisu tulee olemaan tärkeä osa asumiskokemukseen vaikuttavaa kokonaisuutta.

Puheenvuorot aamiaisen lomassa:

Avaus – Asuntomarkkinan kesätunnelmia

• toimialajohtaja Jukka Hörkkö, Skanska Oy
  • myynti- ja markkinointijohtaja Marja Kuosma, Skanska Kodit

Tornitalo Tampereen keskustaan – lähtökohdat ja suunnittelun rohkeat visiot sekä uusi kulma rakennusliikkeen ja suunnittelijoiden yhteistyöhön

• hankekehitysjohtaja Harri Sivu, Skanska Kodit
  • arkkitehti SAFA Petri Tavilampi, BST-Arkkitehdit Oy
  • sisustusarkkitehti Mikko Vesanen, MAK Sisustusarkkitehtitoimisto

Tornitaloasuminen uudelle tasolle hissiratkaisuilla

• Suomen uuslaiteliiketoiminnan johtaja Sami Vesala, KONE

Lämpimästi tervetuloa!

Skanska Kodit