Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » LähiTapiola osti NCC:ltä Oulun Uusikatu 72:n osakekannan – rakennustyöt alkamassa

LähiTapiola

Julkaistu: 31.08.2016 klo 15:27
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola on ostanut Kiinteistö Oy Oulun Uusikatu 72:n koko osakekannan NCC Suomi Oy:ltä. Oston tekivät paikallinen alueyhtiö LähiTapiola Pohjoinen sekä LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö yhdessä.

Oulun keskustassa sijaitsevalle Uusikadun tontille rakennetaan kerrosalaltaan noin 5 000 neliömetrin kuusikerroksinen uudisrakennus. Asuntoja kerrostaloon valmistuu yhteensä 81. Pohjakerrokseen sijoitetaan lisäksi 480 neliömetrin liiketila. Kellarikerrokseen rakennetaan aputilat sekä paikoitustilaa 47 autolle.

- Investoiminen juuri Pohjoisen alueelle on meille ensiarvoisen tärkeää, ja haluamme olla vahvasti mukana alueen kehittämisessä. Paikallisena asiakkaidemme omistamana yhtiönä tavoitteemme on turvata Oulun sekä koko maakunnan elinvoimaisuutta, kertoo LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

- Olemme iloisia yhteistyöstä LähiTapiolan kanssa ja että asiantunteva hankekehityksemme tuottaa hedelmää, sanoo NCC:n Oulun aluejohtaja Timo Eskola.

Kerrostalohankkeen valmistelu on käynnissä, ja kohteen varsinaiset rakennustyöt alkavat syyskuun 2016 aikana. Hanke valmistuu tammikuussa 2018. LähiTapiola Pohjoinen on mukana hankkeessa 20 prosentin omistuksella ja LähiTapiola Keskinäinen vakuutusyhtiö 80 prosentin omistuksella.

Lisätiedot:

Jussi Roine
kiinteistöpäällikkö, LähiTapiola Kiinteistövarainhoito
p. 0400 680 116; jussi.roine@lahitapiola.fi

Veli Rajakangas
toimitusjohtaja, LähiTapiola Pohjoinen
p. 050 4081406; veli.rajakangas@lahitapiola.fi

Timo Eskola
aluejohtaja, NCC Building
p. 050 4320058

Liite: kuva, Näkymä Uudeltakadulta Heinäpäästä päin

LähiTapiola Pohjoinen on 100 % asiakkaidensa omistama, kokonaisvaltaista elämänturvaa tarjoava vahinkovakuutusyhtiö. Henkilö-, maatila- ja yritysasiakkaamme saavat vahinko- ja henkivakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut henkilökohtaisesti ja paikallisesti. Kumppaneidemme kautta tarjoamme myös työeläke- ja pankkipalvelut. Olemme yksi LähiTapiola-ryhmän 20 itsenäisestä alueyhtiöstä.