Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » LähiTapiola käynnistää Vantaalla 64 asunnon rakentamisen Skanskan kanssa

LähiTapiola

LähiTapiola käynnistää Vantaalla 64 asunnon rakentamisen Skanskan kanssa

Julkaistu: 29.05.2015 klo 09:00
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola käynnistää 64 asunnon rakentamisen Skanskan kanssa Vantaan Kivistön aseman välittömään läheisyyteen rakentuvaan kaupunkimaiseen keskustakortteliin. Asunnot kuuluvat esisopimukseen, jonka osapuolet allekirjoittivat marraskuussa 2014.

Korkeatasoista vuokra-asumista hyvien liikenneyhteyksien varrella tarjoava  As. Oy Vantaan Karoliina rakennetaan Kivistöön osoitteeseen Safiirikuja 4. Rakennus on 6-kerroksinen ja siihen tulee 64 asuntoa. Asuntojen lisäksi kokonaisuuteen kuuluu 26 autopaikkaa erillisessä korttelin pysäköintilaitoksessa. Rakentaminen käynnistyy kesäkuussa 2015, ja asunnot valmistuvat marraskuussa 2016.

Skanska aloittaa Kivistössä samaan aikaan myös omistusasuntokohteen, As. Oy Vantaan Stellan, rakennustyöt. Stellaan valmistuu syksyllä 2016  yhteensä 37 uutta kotia.

”Kivistö on yksi nopeimmin kasvavista ja kehittyvistä keskuksista pääkaupunkiseudulla. Alue sijaitsee ihanteellisella paikalla pääväylien läheisyydessä, ja kesällä 2015 valmistuvan Kehäradan vieressä. Lisäksi alueella on laajat pyöräilyverkostot ja erinomaiset junayhteydet, jotka tarjoavat ekologisen ja nopean vaihtoehdon liikkumiselle”, sanoo kiinteistörahastojohtaja Kim SärsLähiTapiola Kiinteistövarainhoidosta.

”Pientalovaltaiseen Kivistöön rakennetaan kaupunkimainen keskusta, jossa taide, vihreys ja monipuoliset palvelut kohtaavat. Kivistön henkeen kuuluu keskeisesti värikäs kaupunkitaide, ja taide onkin kiinteä osa koko korttelin arkkitehtuuria. Vantaan Karoliinassa julkisivujen näyttävät taideteokset toteutetaan graafisella betonilla ja erikoismuurauksella”, kertoo suunnittelujohtaja Pekka Sokka Skanskasta.

Vantaan Karoliina tulee LähiTapiola Asuntorahasto Prime Ky:n omistukseen.

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy, kiinteistörahastojohtaja Kim Särs, puh. 040 501 9981, kim.sars[at]lahitapiola.fi