Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Laajin värivalikoima, huipputason ominaisuudet: Uuden sukupolven saumalaastit Weberiltä

Saint-Gobain Weber Oy Ab

Julkaistu: 30.05.2012 klo 13:15
Julkaisija: Saint-Gobain Weber Oy Ab

Suomessa kehitetyt DECO ja PROF –saumalaastit ovat sekä sisä- että ulkotilojen laatoituksiin soveltuvia high tech –tuotteita, joissa korkealuokkaiset tekniset ja työstettävyysominaisuudet yhdistyvät maan laajimpaan ja tämän hetken laattatrendeihin soinnutettuun värivalikoimaan.

”Laatoituksen suosio on kasvanut, koska sitä arvostetaan laadukkaana, kestävänä ja kauniina seinä- ja lattiapinnoitteena. Suomessa kehitetyt, sekä sisä- että ulkokäyttöön soveltuvat weber.vetonit DECO- ja PROF –saumalaastit ovat meidän vastauksemme kuluttajien, ammattilaisten ja sisustussuunnittelijoiden tarpeisiin. Meillä on ilo esitellä markkinoiden laajin värivalikoima, jossa musta on hyvin suosittu ja nyt todella pikimustaa. Helppo työstettävyys säästää aikaa ja johtaa laadukkaaseen lopputulokseen. Uuden tiiviimmän saumapinnan ansiosta puhdistaminen on vaivatonta”, Saint-Gobain Weber Oy Ab:n markkinointijohtaja Anna Kavén-Toppi sanoo.
DECO on ensisijaisesti seiniin tarkoitettu mutta myös lattioihin soveltuva saumalaasti, jossa on peräti 30 värisävyä. PROF on ammattikäyttöön kehitetty saumalaasti erityisesti lattioihin. Nopeasti kovettuva saumalaasti kestää kävelyä jo 3-4 tunnin kuluttua. Maanläheisiä värisävyjä on kahdeksan.
Saumalaastit valmistetaan Paraisten tehtaalle rakennetulla uudella tuotantolinjalla. Niitä myydään 5 ja 15 kg:n pakkauksissa.
”PROF ja DECO ovat suomalaisia vientituotteita. Jatkossa Weber Pohjoismaissa, Venäjällä ja Baltiassa ostaa laattasaumansa Suomesta”, Kavén-Toppi sanoo.
”Saumalaastien tuotekehityksessä on hyödynnetty myös Weberin eri puolilla maailmaa toimivien kehitysyksiköiden asiantuntemusta. Erityistä huomiota on kiinnitetty saumalaastien helppoon työstettävyyteen sekä valmiin sauman kulutuksenkestävyyteen ja laajaan värivalikoimaan. Uskomme, että voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin parempia laattasaumoja osana sisustuksellista laatoitusta”, kehitysjohtaja Helena Turto sanoo.
Saint-Gobain Weber Oy Ab
markkinointijohtaja Anna Kavén-Toppi
anna-kaven-toppi@e-weber.fi

Kuvateksti:
Suomessa kehitettyjä weber.vetonit DECO ja PROF saumalasteja myydään 5 ja 15 kg:n pakkauksissa, jotka ovat entistä tiiviimpiä ja varmistavat pidemmän säilyvyyden. DECOssa on peräti 30 värisävyä.

Weber on kansainvälinen markkinajohtaja mineraalipohjaisten rakennusmateriaalien valmistajana. Sillä on toimintaa 43 maassa ja yli 200 tuotantolaitosta. Weber on osa rakennustuotesektoria Saint-Gobainissa, joka kuuluu maailman sadan suurimman teollisuuskonsernin joukkoon.