Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Kotka Old Portin rakentaminen käynnistyy

Kotka Old Portin rakentaminen käynnistyy

Julkaistu: 25.04.2016 klo 13:00
Julkaisija: Kotka Old Port

Hankkeen edistäjät antoivat lähtömerkin kantasataman raivaustöille

Kotkan vanhaan kantasatamaan suunniteltu suurimittainen outlet- ja viihtymiskeskus alkaa toteutua. Kaavapäätöksistä tehdyt valitukset on vedetty pois, ja nyt päästään töihin kiinni.

Maanantaina 25.4. hankkeen kehittäjät, edistäjät ja tärkeät taustavoimat kokoontuivat kantasatamaan pienimuotoiseen mutta tunnelmaltaan innostuneeseen seremoniaan antamaan lähtölaukauksen suurhankkeen vaatimille kantasataman raivaustöille.

Kotka Old Portin pääkehittäjä GVA Sawyerin toimitusjohtaja Cameron Sawyer tiivisti jo paljon työtä hankkeen eteen tehneiden ajatukset: ”Tämä on historiallinen hetki Kotkalle ja ainutlaatuinen askel kohti Suomessa ennennäkemätöntä outlet-konseptia. Se on paljon muutakin kuin laaja joukko parhaita muotibrändimyymälöitä. Lähestymme vaihetta, jossa voimme alkaa julkistaa hotelli-, ravintola-, kylpylä-, risteily- ym. yrittäjiä, jotka tuovat sisällön Kotka Old Portiin, Suomen ensimmäiseen merelliseen outlet- ja viihtymiskeskukseen. Tällaisissa jättihankkeissa on aina monta mutkaa, mutta nyt tiedämme, että ensimmäinen vaihe valmistuu vuoden 2018 alussa.”

Kotka kaupunginjohtaja Henry Lindelöf kiittää kehittäjiä määrätietoisuudesta: ”Oli ratkaisevan tärkeätä, että hanketta ajamaan tuli huippuluokan kansainvälinen kehittäjäryhmä, jolla on ainutlaatuinen kokemus outlet-konseptin tuonnista Eurooppaan. Kotka nousee nyt kansainvälisestikin eturiviin. Teemme kaupungistamme mielenkiintoisen kohteen, johon tullaan viihtymään läheltä ja kaukaa.”

Sawyer kertoo valitusten raukeamisen olleen tärkeä signaali tuleville vuokralaisille: ”Sopimuksia syntyy vauhdilla. Nyt on edessä urakoitsijoiden valinta.”

Lisätiedot CSawyer@gvasawyer.com puh. 041 470 20 80 tai +44 777 447 26 06