Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Korjaustyöt kannattaa aloittaa nyt

Korjaustyöt kannattaa aloittaa nyt

Julkaistu: 03.02.2014 klo 08:50
Julkaisija: LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry

Moni taloyhtiö on lykännyt korjauksia vuosilla eteenpäin. Sen seurauksena vesivahinkojen riski kasvaa, lämmitysjärjestelmä vanhenee, ilmanvaihto heikkenee, ja kiinteistöstä tulee varsinainen energiasyöppö. Hiljentynyt uudisrakentaminen ja korjausavustukset tarjoavatkin nyt oivan ajankohdan taloteknisille korjauksille.

Uudisrakentamisen laantuminen vapauttaa osaavaa työvoimaa korjaustöihin. Kiinteistön omistajan kannattaa hyödyntää otollinen ajankohta ja toteuttaa odottamassa olevat korjaustoimet, esim. lämmitystapamuutos, ilmanvaihdon parantaminen tai putkiremontti.

- Kiinteistö kannattaa pitää kunnossa. Asumis- ja työskentelymukavuuden lisäksi hoito- ja energiakustannukset pysyvät kurissa. Ja toki kunnossa olevan rakennuksen arvo on merkittävästi parempi kuin korjausvelkaa kasvattavan talon, toimialapäällikkö Arvo Ylönen LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry:sta toteaa.

Korjauksia tuetaan

Korjaustöille on nyt mahdollista saada erilaisia taloudellisia avustuksia. Asunto-osakeyhtiöt voivat hyödyntää isoissa hankkeissa 10 %:n korjausavustusta. Kuluttajat taas voivat käyttää remonteissaan hyödyksi kotitalousvähennystä, joka nousi vuoden alusta 2 400 euroon/ henkilö.

- Rahoitusmarkkinat ovat positiiviset: rahan hinta on edelleen alhainen ja korjauksiin saa edullista lainaa, Ylönen muistuttaa.

Toimialapäällikkö Arvo Ylönen, p. 050 309 3670, arvo.ylonen(at)lvi-tu.fi
Viestintäasiantuntija Pipsa Hiltunen, p. 0400 287 939, pipsa.hiltunen(at)lvi-tu.fi

LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry on LVI-asennusalalla toimivien yritysten toimiala- ja työnantajajärjestö. Sen tehtävänä on jäsenyritysten ja toimialan liiketoimintamahdollisuuksien edistäminen. Liiton jäsenyritysten yhteenlaskettu liikevaihto on yli miljardi euroa, ja ne työllistävät reilut 6 000 henkilöä. Lisätietoja www.lvi-tu.fi

LVI-TU on vahva erikoisurakointiliitto osana Rakennusteollisuus RT:tä.