Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Korjausavustus ei saa lihottaa hämärämiehiä

LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry

Korjausavustus ei saa lihottaa hämärämiehiä

Julkaistu: 15.10.2013 klo 08:45
Julkaisija: LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry

LVI-Tekniset Urakoitsijat ry:n varapuheenjohtaja Ville Hälinen kiittelee hallituksen budjettiesityksiä, joihin sisältyvillä 115 miljoonan euron perusparannusavustuksilla saadaan käyntiin runsaan miljardin korjaukset sekä töitä lähes 20 000 rakentajalle. Samalla Hälinen kuitenkin varoittaa kokemattomista putkiremonttien tekijöistä.

Korjausavustukset voivat houkutella alalle rakentajia, joilla ei ole puhtaat työkalut pakeissaan.

- Kehotan taloyhtiöitä tarkkuuteen valittaessa urakoitsijoita taloteknisiin peruskorjauksiin. Ennen urakkapäätöstä kannattaa varmistaa, että urakoitsijalla on pitkä, puhdas yrityshistoria sekä kokemusta vastaavanlaisista projekteista, Ville Hälinen sanoo ja jatkaa:

- Muuten voi käydä niin, että alihintaisten tarjousten jäljiltä aikataulut venyvät, laatuasiat ovat retuperällä ja lakisääteiset velvoitteet jäävät hoitamatta. Pahimmassa tapauksessa yrittäjä tekee konkurssin ja työmiehet häviävät työmaalta.

Hälisen mukaan nyt on hyvä hetki käynnistää putkiremontti.

- Monessa taloyhtiössä on suunnitelmat ja tarjoukset valmiina, ja asennusyrityksillä on kapasiteettia toteutukseen. Yhtälö on siis suotuisa taloteknisten peruskorjausten aloittamiseen.

Varapuheenjohtaja Ville Hälinen, p. 010 837 3101, ville.halinen(at)hanakat.fi

Viestintäasiantuntija Pipsa Hiltunen, p. 0400 287 939, pipsa.hiltunen(at)lvi-tu.fi

Tiedote löytyy myös LVI-TU:n verkkosivuilta www.lvi-tu.fi

LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry on LVI-asennusalalla toimivien yritysten toimiala- ja työnantajajärjestö. Sen tehtävänä on jäsenyritysten ja toimialan liiketoimintamahdollisuuksien edistäminen. Liiton jäsenyritysten yhteenlaskettu liikevaihto on yli miljardi euroa, ja ne työllistävät reilut 6 000 henkilöä.

LVI-TU on vahva erikoisurakointiliitto osana Rakennusteollisuus RT:tä.