Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Kontiotuote kesän 2014 asuntomessuilla Jyväskylässä

Kontiotuote Oy

Kontiotuote kesän 2014 asuntomessuilla Jyväskylässä

Julkaistu: 25.04.2014 klo 10:20
Julkaisija: Kontiotuote Oy

Kontio Laajaranta on selkeän tyylikäs kaupunkihirsitalo

Jyväskyläläisen yrittäjäpariskunnan tulevan kesän asuntomessualueelle rakennuttama 133-neliöinen hirsiomakotitalo edustaa kaupunkitaajamaan hyvin soveltuvaa Kontion Koti -talomallistoa.

Arkkitehtuuriltaan pelkistetyssä yksikerroksisessa hirsitalossa on neljä huonetta, keittiö ja saunaosasto, jotka on jäsennelty toimivaksi kokonaisuudeksi. Laadukkailla materiaaleilla rakennetun talon toisessa päädyssä sijaitsee lisäksi varasto ja autokatos. Eläkepäivien kodiksi rakennetussa talossa yksi huoneista on tarkoitettu työhuoneeksi ja yksi makuuhuone on varattu lastenlapsien vierailuihin.

Isojen maisemaikkunoiden ansiosta väljät oleskelutilat ovat valoisia ja ilmavan korkeita. Saunaosasto sijoittuu omaan rauhaansa rakennuksen toiseen päätyyn ja sieltä, kuten oleskelutiloistakin, on yhteys ulos terassille ja puutarhaan.

Vanhempien seesteiseksi sisustetun makuuhuoneen sijainti lähellä peseytymistiloja ja reilun kokoista kodinhoitohuonetta lisää arjen sujuvuutta. Valkoisilla kaapeilla ja harmailla helppohoitoisilla tasoilla varustetun A la Carte -keittiön saareke kokoaa isäntäparin ja vieraat yhteen valmistamaan ruokaa ja seurustelemaan.

Hyvä sisäilma kiinnostaa asukkaita

”Hirren ylivoimainen ekologisuus ja hyvä sisäilma ovat jo useimpien rakentajien tiedossa, mutta myös rakennuksen arkkitehtuurin ja sisustuksen tulee vastata asiakkaan toiveita”, sanoo maailman suurimman hirsitalovalmistaja Kontiotuote Oy:n kotimaan markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa.

Jyväskylän asuntomessuilla Kontio haluaakin esitellä taajamaympäristöön hyvin soveltuvan modernin, toimivan ja selkeälinjaisen ratkaisun, jollaisia myös useimmat asiakkaat toivovat.

”Messukohteemme Kontio Laajaranta on toteutettu 243 mm paksulla lamellihirrellä ja nurkkaratkaisuna on käytetty Kontion City-nurkkaa, jolla saavutetaan paitsi tyylikäs ulkonäkö myös huippuluokan tiiveys rakenteisiin”, Louhimaa kertoo.

Ajaton ja luonnonläheinen sisustus

Viime syksynä ulkoapäin valmistunutta kaupunkihirsitaloa on päästy sisustamaan kaikessa rauhassa kevään 2014 kuluessa. Kontion yhteistyökumppanina jo muutaman vuoden toiminut sisustussuunnittelija Kirsi Valanti toteutti sisustuksen pariskunnan toiveiden mukaisesti. Tavoitteeksi asetettiin selkeys, suomalaisuus, ajaton tyylikkyys ja tietenkin ekologisuus.

Kirsi Valanti arvostaa hirren vaakaraitojen ja puukuvioiden muodostamaan vahvaa visuaalista elementtiä, joka luo luonnonmukaisen taustan muulle sisustukselle. ”Kaunis puu kaipaa kuitenkin rinnalleen rauhoittavia värejä ja levollisia pintamateriaaleja”, Valanti kertoo.

Valanti Shopin mallistosta löytyivät myös useimmat huonekaluista ja tekstiileistä. Valantin omaa mallistoa edustavat tasot, ruokapöytä, tuolit, sohvat, nojatuolit, työpöydät ja makuuhuoneen yöpöydät ja sängynpääty. Verhot ja vuodetekstiilit ovat Designer’s Guildin. Sisustuksesta syntyi yhtenäisten materiaalivalintojen ansiosta tunnelmaltaan harmoninen ja samalla moderni.

www.kontio.fi

Kontio Laajaranta, valmistaja Kontiotuote Oy

Ulkoseinät: Lamellihirsi 243*275 mm. Nurkkarakenne Kontion City-nurkka.

Huoneistoala: 133 m²

4h + k + s + autokatos / varasto

Arkkitehtisuunnittelu: Kontiotuote Oy

Sisustussuunnittelu: Kirsi Valanti / Valanti SHOP

Lisää kohteesta: www.kontio.fi

Laajaranta talomalli löytyy 2014 alussa ilmestyneestä Kontion Koti -talomallistosta

Kontiotuote Oy, markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa, p. 040 823 8161 raimo.louhimaa@kontio.fi
tai talon rakennuttaja Kalevi Laajisto, p. 0400 636 873 kalevi.laajisto@kontio.fi

Kuvapyynnöt: Johanna Riekki, johanna.riekki@kontio.fi, p. 040 538 6237 tai tiedottaja Pirjo Kuisma, pirjo.kuisma@figuuri.fi, p. 040 554 3587.

Kohde 14, Kontio Laajaranta, Rekoolikatu 19

KUTSU toimituksille: Median ennakkoretki messualueelle ti 29.4.2014. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan Kontion Laajarantaan klo 13-16 välisenä aikana! Paikalla ovat Kontion edustajien lisäksi isäntäväki Kalevi Laajisto ja Liisa Halttunen-Laajisto.

Kontiotuote Oy
on maailman suurin hirsirakennusten valmistaja. Pohjoissuomalaiseen PRT-Forest -konserniin kuuluva Kontiotuote Oy työllistää noin 250 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 oli noin 57 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli noin 19 %. Kontio-hirsitaloja toimitetaan yhtiön Pudasjärvellä sijaitsevalta tehtaalta vuosittain 20 maahan. Tärkeimmät vientimaat ovat Venäjä, Ranska ja Japani. www.kontio.fi