Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Kontio esittelee Jyväskylän asuntomessuilla modernin kaupunkihirsitalon

Kontiotuote Oy

Kontio esittelee Jyväskylän asuntomessuilla modernin kaupunkihirsitalon

Julkaistu: 08.07.2014 klo 08:30
Julkaisija: Kontiotuote Oy

Asuntomessut Jyväskylässä 11.7. ̶ 10.8.2014  Kohde 14, Kontio Laajaranta, Rekoolikatu 19

Jyväskyläläisen yrittäjäpariskunnan rakennuttama 133-neliöinen hirsiomakotitalo edustaa kaupunkitaajamaan hyvin soveltuvaa selkeälinjaista Kontion Koti -talomallistoa. Hyvä sisäilma kiinnosti asukkaita, joten hirsi oli luonteva valinta.

”Hirren ylivoimainen ekologisuus ja hyvä sisäilma ovat jo useimpien rakentajien tiedossa, mutta myös rakennuksen arkkitehtuurin ja sisustuksen tulee vastata asiakkaan toiveita”, sanoo maailman suurimman hirsitalovalmistaja Kontiotuote Oy:n kotimaan markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa.

Kontio haluaakin esitellä kesän asuntomessuilla modernin, toimivan ja selkeälinjaisen kaupunkihirsitalon, jollaisia myös useimmat asiakkaat toivovat.

”Messukohteemme Kontio Laajaranta on toteutettu 243 mm paksulla lamellihirrellä ja nurkkaratkaisuna on käytetty Kontion City-nurkkaa, jolla saavutetaan paitsi tyylikäs ulkonäkö myös huippuluokan tiiveys rakenteisiin”, Louhimaa kertoo.

Valoisa ja toimiva kokonaisuus

Arkkitehtuuriltaan pelkistetyssä yksikerroksisessa hirsitalossa on neljä huonetta, keittiö ja saunaosasto, jotka on jäsennelty toimivaksi kokonaisuudeksi. Laadukkailla materiaaleilla rakennetun talon toisessa päädyssä sijaitsee lisäksi varasto ja autokatos. Eläkepäivien kodiksi rakennetussa talossa yksi huoneista on tarkoitettu työhuoneeksi ja yksi makuuhuone on varattu lastenlapsien vierailuihin.

Isojen maisemaikkunoiden ansiosta väljät oleskelutilat ovat valoisia ja ilmavan korkeita. Saunaosasto sijoittuu omaan rauhaansa rakennuksen toiseen päätyyn ja sieltä, kuten oleskelutiloistakin, on yhteys ulos terassille ja puutarhaan.

Vanhempien makuuhuoneen sijainti lähellä peseytymistiloja ja reilun kokoista kodinhoitohuonetta lisää arjen sujuvuutta. Valkoisilla kaapeilla ja harmailla helppohoitoisilla tasoilla varustetun A la Carte -keittiön saareke kokoaa isäntäparin ja vieraat yhteen valmistamaan ruokaa ja seurustelemaan.

Kirsi Valanti sisusti Laajarannan levollisin värein

Ajattoman ja luonnonläheisen sisustuksen on suunnitellut isäntäparin toiveiden mukaisesti Kontion yhteistyökumppani, sisustussuunnittelija Kirsi Valanti. Tavoitteeksi asetettiin selkeys, suomalaisuus, ajaton tyylikkyys ja tietenkin ekologisuus.

Kirsi Valanti kertoo arvostavansa hirren vaakaraitojen ja puukuvioiden muodostamaan vahvaa visuaalista elementtiä, joka luo luonnonmukaisen taustan muulle sisustukselle. ”Kaunis puu kaipaa kuitenkin rinnalleen rauhoittavia värejä ja levollisia pintamateriaaleja”, Valanti sanoo.

Valanti Shopin mallistosta löytyivät myös useimmat huonekaluista ja tekstiileistä. Valantin omaa mallistoa edustavat tasot, ruokapöytä, tuolit, sohvat, nojatuolit, työpöydät ja makuuhuoneen yöpöydät ja sängynpääty. Verhot ja vuodetekstiilit ovat Designer’s Guildin. Sisustuksesta syntyi yhtenäisten materiaalivalintojen ansiosta tunnelmaltaan harmoninen ja samalla moderni.

>Lue lisää Kontio Laajarannasta blogista ja Kontion sivuilta:

KUTSU toimituksille: Lämpimästi tervetuloa tutustumaan Kontion Laajarantaan messujen Lehdistöpäivänä to 10.7. Paikalla ovat Kontion edustajien lisäksi isäntäväki Kalevi Laajisto ja Liisa Halttunen-Laajisto.

Lisätietoja: Kontiotuote Oy, markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa, p. 040 823 8161  raimo.louhimaa@kontio.fi tai talon rakennuttaja Kalevi Laajisto, p. 0400 636 873 kalevi.laajisto@kontio.fi

Kuvapyynnöt: Raimo Louhimaa (Kontio), raimo.louhimaa@kontio.fi tai tiedottaja Pirjo Kuisma, pirjo.kuisma@figuuri.fi, p. 040 554 3587.

Kontiotuote Oy
 on maailman suurin hirsirakennusten valmistaja. Pohjoissuomalaiseen PRT-Forest -konserniin kuuluva Kontiotuote Oy työllistää noin 250 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 oli noin 57 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli noin 19 %. Kontio-hirsitaloja toimitetaan yhtiön Pudasjärvellä sijaitsevalta tehtaalta vuosittain 20 maahan. Tärkeimmät vientimaat ovat Venäjä, Ranska ja Japani. www.kontio.fi