Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » KONE toimittaa Länsimetron asemien sisäänkäyntien automaattiovet

KONE Hissit Oy

KONE toimittaa Länsimetron asemien sisäänkäyntien automaattiovet

Julkaistu: 19.06.2014 klo 12:00
Julkaisija: KONE Hissit Oy

19.06.2014

KONEen Suomen maayhtiö KONE Hissit Oy on saanut tilauksen Länsimetron asemien sisäänkäyntien automaattiovista. KONE toimittaa myös vuonna 2012 tehtyjen sopimusten mukaisesti Länsimetron asemien hissit ja liukuportaat, vastaten näin ollen kokonaisuudessaan esteettömän ja sujuvan liikkumisen ratkaisuista tulevilla asemilla. Länsimetron asemien kautta kulkee 10 000–40 000 ihmistä vuorokaudessa. Länsimetron asemien suunnittelussa on painotettu erityisesti turvallista ja esteetöntä liikkumista asema- ja laiturialueille. KONEen toimittamissa asemien sisäänkäyntien automaattiliukuovissa turvallisuus on otettu huomioon huolellisella turvalaitteiden suunnittelulla.

”Olemme iloisia että saamme toimia tässä merkittävässä hankkeessa Länsimetron kokonaisvaltaisena People Flow –kumppanina. Automaattiovet ovat merkittävä osa sujuvaa ja turvallista liikkumista, etenkin kohteissa, joissa esteettömälle liikkumiselle asetetaan erityisiä vaatimuksia.”  kommentoi KONEen Suomen toimitusjohtaja Heikki Haasmaa.

”Sujuva matka joukkoliikenteessä edellyttää, että liikkuminen asemilla on vaivatonta. Länsimetron asemien suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota turvallisuuteen, esteettömyyteen ja liityntäliikenteen sujuvuuteen. On hienoa, että linjamme varrelta löytyy kansainvälisestikin merkittävä toimija. KONEen pääkonttori on aivan Keilaniemen aseman naapurissa.” kertoo Länsimetron Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen.

Ensimmäiset ovilaitteet suunnitellaan asennettavan Länsimetron rakennustöiden valmistuessa vuoden 2015 lopussa.

Lisätietoja: KONE Hissit Oy, toimitusjohtaja Heikki Haasmaa, heikki.haasmaa@kone.com, 0503047765 Länsimetro Oy, toimitusjohtaja Matti Kokkinen, matti.kokkinen@lansimetro.fi

KONE yrityksenä KONE on yksi maailman johtavista hissi- liukuporras- ja automaattioviyhtiöistä.  Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa maailmassa. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä.  KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin.  Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

KONE yrityksenä

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä.

www.kone.fi