Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » KIPSIMASSAPUMPATTU LATTIA ON ENERGIATEHOKAS - SE SÄÄSTÄÄ LÄMMITYSKULUJA

Knauf Oy

KIPSIMASSAPUMPATTU LATTIA ON ENERGIATEHOKAS - SE SÄÄSTÄÄ LÄMMITYSKULUJA

Julkaistu: 08.06.2010 klo 07:25
Julkaisija: Knauf Oy

Knaufin FE 80 lattiamassa on pumpattava itsestään tasoittuva ja kipsisideaineinen massa. Se tarjoaa käytännöllisen ja nopean menetelmän pintalattioiden tekoon kuivissa sisätiloissa. Energiatehokuutta ja viihtyisyyttä parantava lattiaratkaisu säästää myös lämmityskuluja, ja sen energialähteeksi soveltuvat kaikki yleiset energiamuodot. Knaufin FE 80 lattiamassa on valmiiksi sekoitettu laasti, joihin lisätään vain vesi. Lattiamassa soveltuu niin toimistotilojen, sairaaloiden, koulujen kuin asuinhuoneistojenkin pintalattiaksi.

TUOTETIEDOTE

KIPSIMASSAPUMPATTU LATTIA ON ENERGIATEHOKAS - SE SÄÄSTÄÄ LÄMMITYSKULUJA

Lämmitysputkiston päälle pumpattava Knauf FE 80 lattiamassa on nopea ja käytännöllinen menetelmä pintalattioiden tekoon. Esimerkiksi normaalin omakotitalon yläkerran pumppaaminen vie aikaa noin tunnin. Tämä on mainio vaihtoehto perinteiselle ja hitaalle levyrakentamiselle. Monesti saneerauskohteissa uusi ja vanha lattiapinta ovat eri tasoissa, nämä heitot saadaan tasoitettua kätevästi pumpattavalla lattiamassalla.

Käyttökohteet: omakotitalot, rivitalot, kerrostalot, toimistotilat, sairaalat, koulut, uudis- ja saneerauskohteet

Knauf FE 80 lattiamassan tuoteominaisuudet:
-    Itsestään tasoittuva suora pinta
-    Nopea pumppausaika
-    Elämättömyys – ei käpristy reunoilta eikä kutistu
-    Betonia kevyempää
-    Nopea reagointi ilmatilan vaihteluihin
-    Hyvä lämmönjohtokyky
-    Lattia kuivuu päivässä kävelyvalmiiksi – rasitusvalmiiksi noin kolmessa vuorokaudessa
-    Suojaa palolta - eristää ääntä
-    Kerralla päällystysvalmis lattia

Massa sekoitetaan ja pumpataan Knaufin PFT G5 tai PFT ZP3 koneilla.
Ammattitaitosten kipsipumppausurakoitsijoiden yhteystiedot löytyvät Knaufin nettisivuilta www.knauf.fi

Referenssikohteita:
-    Lukuisia omakoti- ja kerrostalokohteita
-    Kauppakeskus Skanssi Turussa, pintalattiat n.25 000m2

Asennusohjeet:

Työvaihekuvia:

Lisätietoa: Tuotepäällikkö Kalle Komppa, puh. 040 3076 404, kalle.komppa@knauf.fi

Knauf Oy on yksi Euroopan suurimmista rakennusmateriaalivalmistajista, jolla on toimintaa maailmanlaajuisesti. Knaufilla on yli 150 tuotantolaitosta ja 22 000 työntekijää. Suomessa Knauf valmistaa kipsilevyjä Kankaanpään tehtaalla, Suomessa on n. 75 työntekijää. Knaufin tuotevalikoimaan kuuluvat kipsikartonkilevyt, kipsipohjaiset laastit ja lattiamassat, Danoline-akustiikkalevyt, Aquapanel -sementtilevyt, Heradesign-puumagnesiittilevyt, teräsrangat, tarkastusluukut sekä laastipumput ja –sekoittajat. www.knauf.fi