Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Keskusrikospoliisin lahjustutkinta etenemässä syyteharkintavaiheeseen – Skanska avustanut poliisia

Skanska Oy

Julkaistu: 26.05.2016 klo 15:21
Julkaisija: Skanska Oy

Keskusrikospoliisi on 26.5.2016 julkaissut mediatiedotteen liittyen epäiltyyn lahjontatapaukseen, jonka poliisitutkinta on valmistumassa. Tapaus on siirtymässä syyteharkintaan. Tutkittavana on ollut laaja asiakokonaisuus, jonka yhdellä haaralla on kytkös Skanskaan.

Skanskalla on selvät eettiset periaatteet ja nollatoleranssi eettisiä rikkeitä kohtaan. Skanska on tehnyt aktiivista yhteistyötä poliisin kanssa tutkinnan aloittamisesta lähtien. Lisäksi Skanska on suorittanut asiassa oman sisäisen tutkintansa.

”Meille on tärkeää, että tutkinnan kohteena oleva asia selvitetään läpikotaisin. Skanska on itsekin tehnyt asiassa tutkintapyynnön poliisille”, sanoo Skanska Oy:n lakiasiainjohtaja Kirsi Palviainen.

”Olemme odottavalla kannalla sen suhteen, millainen kokonaisuus asiassa on kyseessä ja miten se etenee. Haluamme antaa prosessin parissa työskenteleville työrauhan, joten emme voi valitettavasti kertoa siitä tässä vaiheessa enempää”, toteaa Palviainen.

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanska Oy, lakiasiainjohtaja Kirsi Palviainen, puh. 050 548 1678, kirsi.palviainen[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä infrarakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2015 oli noin 821 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2 095.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland