Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Karves Yhtiöiden liikevaihto kasvoi 44% - kansainvälistymismahdollisuuksia tutkitaan

Karves Yhtiöt

Julkaistu: 15.01.2015 klo 09:45
Julkaisija: Karves Yhtiöt

Karves Yhtiöiden liikevaihto nousi vuonna 2014 yhteensä 4,4 miljoonaan euroon. Kasvua kertyi 44% edelliseen vuoteen verrattuna. Kasvu on ollut voimakasta jo useamman vuoden; kolmena edellisenä vuotena kasvu oli vuosittain yli 50%. Henkilöstömäärä nousi viime vuoden aikana kymmenellä ja on nyt 45 henkilöä. Karves Yhtiöt on valittu mukaan Kasvuväylä-ohjelmaan, joka tähtää kasvuun ja kansainvälistymiseen. Tekes teki vuoden alussa rahoituspäätöksen, jolla se tukee Karves Yhtiöiden kansainvälistä markkinatutkimusta. Alkuvaiheessa selvitetään kymmenen Itä-Euroopan ja Pohjoismaiden markkinat.

Yritystoiminta kasvaa vakaasti

Viime vuoden liikevaihtoa nosti osittain vuonna 2013 syyskuussa tehty yrityskauppa mutta myös ARA-tuki, joka kasvatti alkuvuonna peruskorjausten suunnittelun kysyntää. Kasvun myötä myös henkilökunnan määrä on kasvanut. Koulutukseen ja johtamisjärjestelmiin on panostettu vuoden aikana merkittävästi. Karves Trainee –ohjelman lisäksi yrityksessä on toteutettu laaja home- ja kosteusvauriokorjauskoulutus. Tämän vuoden alusta käynnistyi Karves ProS Akatemia, jossa valmennetaan kymmenen henkilöä projektinjohto- ja pääsuunnittelijatehtäviin. Valmennuksesta vastaavat Aalto Executive Education Oy ja HR4 Solutions Oy.

”Haluan kiittää erityisesti henkilökuntaamme erinomaisesta vuodesta. On loistavaa, että olemme pystyneet edelleen kehittämään toimintaamme, vaikka Suomessa ja rakennusalalla muuten menee heikosti. Kasvun aikaansaaminen edellyttää koko ajan enemmän työtä ja panostusta osaamiseen, toimintamalleihin ja asiakastyytyväisyyteen. Suuri korjausrakentamisen ja energiatehostamisen tarve monissa maissa, mutta toisaalta pitkän aikavälin näkymät Suomessa ovat syy siihen miksi me haemme kasvua yhä voimakkaammin maamme rajojen ulkopuolelta”, toimitusjohtaja Kim Karves summaa yhteen.

Lisätiedot:

Kim Karves
Karves Yhtiöt
kim.karves@karves.fi

Karves Yhtiöt rakentuu Karves Yhtiöt Oy:stä, Karves Suunnittelu Oy:stä ja Karves Energia & Valvonta Oy:stä. Asiantuntijaorganisaation palveluksessa on 45 henkilöä. Karves Yhtiöt tarjoaa kokonaisvaltaisia ja asiakaslähtöisiä korjausrakentamisen suunnittelu- ja asiantuntijapalveluita sekä kiinteistöjen energiatehostamisen ratkaisuja. karves.fi