Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Karelian Gold Rush: Sito Oy toimittaa kilpailuun karttapohjaisen Louhi-alustan

Sito

Karelian Gold Rush: Sito Oy toimittaa kilpailuun karttapohjaisen Louhi-alustan

Julkaistu: 06.09.2015 klo 17:20
Julkaisija: Sito

Karelian Gold Rush on Endomines Oy:n järjestämä globaali kaikille avoin  malminetsintäkilpailu. Endomines julkaisee kilpailijoiden käyttöön kaiken olennaisen tutkimustiedon Karjalan kultalinjan alueelta.

Sito Oy on toteuttanut karttapohjaisen Louhi-palvelun, jonka kautta hoidetaan kaikki kilpailuun liittyvä aineisto ja sen jakaminen kilpailun osallistujille.

Kilpailun tavoitteena on saada uusia hyviä ideoita malminetsintään Karjalan kultalinjan alueella. Karelian Gold Rush-kilpailu on avoin kaikille: yksityisille yrityksille, yliopistoille, geotieteilijöille tai esimerkiksi matemaatikoille tai muille asiantuntijoille. Julkaistavaan aineistoon kuuluu tutkimus- ja analyysitiedot yli tuhannesta kairareiästä, runsaasti geokemiallista moreeni- ja maaperäaineistoa, geofysiikan aineistoa sekä lisäksi myös Endominesin sisäisiä tutkimusraportteja.

Siton Louhi-alusta toimii jakajana

Sito toteuttaa Endomines Oy:lle Louhi -alustan, jolla tietoja voidaan helposti tarkastella karttapohjalla ja josta varsinaisen kilpailuaineiston voi myös helposti ladata itselleen. Siton toteuttaman karttapohjaisen Louhi-palvelun avulla hoidetaan kaiken kilpailuun liittyvän aineiston jakaminen kilpailun osallistujille; kilpailijat pääsevät tutkimaan Endominesin julkaisemaa aineistoa karttakäyttöliittymän kautta pistekohtaisesti tai alueittain, ja lataamaan kilpailuun liittyvän aineiston omalle koneellensa. Nähtävillä on myös mm. Geologian tutkimuskeskuksen sekä Maanmittauslaitoksen julkaisemaa avointa aineistoa kaivoksen alueelta, joka antaa tukea kaivoksen omalle tutkimusaineistolle.

Rekisteröityminen nyt auki

Kilpailuun rekisteröityminen avautui 1.9.2015. Alkuvaiheessa on tarjolla tutustumista ja orientoitumista varten erilaista ”teaser”-aineistoa. Varsinainen kilpailuaineisto julkaistaan samalla alustalla 4.11.2015 FEM–konferenssissa, jossa myös Sito on mukana.

Kilpailu päättyy 15.1.2016. Kilpailun voittaja julkistetaan maailman suurimmassa malminetsintä- ja kaivosalan konferenssissa PDAC:ssä, Torontossa, maaliskuussa 2016. Kilpailun palkinnot ovat: voittaja saa 40 000€, toinen on 20 000€, kolmas 10 000€ ja palkinnot 4-8 ovat kukin suuruudeltaan 2000€.

Lisätietoja: johtaja Tuomas Lukkari, Puh. 0207476794

Sito on infran, liikenteen, logistiikan, maankäytön, ympäristön ja digitaalisten palveluiden moniosaajayritys. Lähes 500 asiantuntijaamme tarjoavat mutkatonta palvelua ja korkealuokkaista suunnittelua kymmenellä paikkakunnalla. 15 palvelualuettamme ja monipuoliset palvelumme kattavat suunnittelun kaikki vaiheet ja osatehtävät strategisesta konsultoinnista konkreettiseen projektinhallintaan.