Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Jyrki Keinäsestä A-Insinöörien uusi toimitusjohtaja

A-Insinöörit Oy

Jyrki Keinäsestä A-Insinöörien uusi toimitusjohtaja

Julkaistu: 06.08.2013 klo 09:38
Julkaisija: A-Insinöörit Oy

A-Insinöörit Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty tekniikan tohtori Jyrki Keinänen. Keinänen aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2014. Samalla Keinäsestä tulee yhtiön osakas.

Keinänen siirtyy A-Insinööreille Sweco PM Oy:stä, jossa hän on viimeiset viisi vuotta toiminut toimitusjohtajana. Sitä ennen Keinänen toimi kahdeksan vuotta toimitusjohtajana Suomen Rakennusinsinöörien liitossa ja aiemmin erilaisissa rakentamisen johtotehtävissä Suomessa ja ulkomailla.

”A-Insinöörit on viime vuosina kehittänyt toimintojaan ja olemme myös onnistuneet tavoitteessamme kasvaa kannattavasti. Tänä vuonna konsernin liiketoiminnat on ryhmitetty kolmeen toimialaan: rakennesuunnittelu, rakennuttaminen ja infrasuunnittelu. Olemme määrittäneet itsellemme strategiset menestystekijät, joihin kuuluvat kannattava kasvu,  monialainen osaaminen, vahva brändi ja uudistava johtaminen. Osana kannattavaa kasvua on laajentuminen sekä uusien palveluiden kehittäminen ja avaaminen”, kertoo hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja Heikki Käkönen.

”Jyrki Keinäsestä saamme yhtiölle toimitusjohtajan, jolla on sekä laajaa näkemystä alan tulevaisuuden kehittämisen tarpeista, että myös näyttöä menestyksekkäästä liiketoiminnan johtamisesta. Jyrkin johdolla tulemme terävöittämään strategiaamme ja seuraavien vuosien askelmerkkejä. Yhtiömme omistajapolitiikan mukaisesti Jyrki Keinänen tulee samalla myös yhtiön osakkaaksi”, Käkönen jatkaa.

52-vuotiaalla Keinäsellä on lähes 30 vuoden monipuolinen kokemus rakentamisen konsultoinnista ja rakentamisesta sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Keinäsellä on laajat ja monipuoliset kontaktit sekä talo- että infrarakentamisen toimijoihin. Hän on viime vuosina ollut rohkeasti tuomassa uusia toimintamalleja suomalaiseen rakentamiseen mm. allianssihankkeet, uudet hankintamenettelyt, tietomallinnus ja Lean Construction.

”A-Insinöörit on kasvava ja monipuolinen suunnittelu- ja konsulttitoimisto. A-Insinöörien arvomaailma on hyvin asiakaskeskeinen ja ratkaisuhaluinen, mitkä ovat erinomaisia ominaisuuksia konsulttitoiminnassa. Odotan innokkaasti uuden mielenkiintoisen tehtävän alkamista ja asiakkaiden tulevaisuuden odotuksiin ja tarpeisiin kohdistuvien palvelutuotteiden kehittämistä. On hienoa tulla osaksi osaavaa tiimiä”, toteaa Keinänen.

Heikki Käkönen nimitettiin A-Insinöörien vt. toimitusjohtajaksi maaliskuussa 2013, kun silloinen toimitusjohtaja Petri Laurikka erosi toimitusjohtajan tehtävistä. Käkönen hoitaa toimitusjohtajan tehtävää vuoden 2013 loppuun.

Lisätiedot: Hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja Heikki Käkönen, puh. 0400 834 198 tai
heikki.kakonen@ains.fi

A-Insinöörit on voimakkaasti kasvanut rakennuttamisen, rakennesuunnittelun ja infrasuunnittelun konserni. A-Insinöörejä on jo yli 400 alansa erikoisasiantuntijaa. Toiminnan perustana ovat asiakkaiden tarpeet ja jokaisen hankkeen tavoitteena on asiakkaan tyytyväisyys. A-Insinöörit haluaa olla taitava ja turvallinen kumppani ja samalla toimintatavoiltaan inhimillinen ja sitoutunut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki