Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Hoas ja Skanska rakentavat yli 100 uutta opiskelija-asuntoa Helsingin Jätkäsaareen

HOAS

Julkaistu: 28.08.2015 klo 10:00
Julkaisija: HOAS

Skanska ja Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas ovat allekirjoittaneet sopimuksen kahdeksankerroksisen opiskelijatalon rakentamisesta Helsingin Jätkäsaareen. Atlantinkadulle valmistuvaan taloon rakennetaan 103 eri kokoista opiskelija-asuntoa aina yksiöistä solu- ja perheasuntoihin. Hankkeen arvo on noin 11,8 miljoonaa euroa. Uudet kodit valmistuvat vuoden 2016 loppuun mennessä.

Atlantinkadun opiskelija-asuntojen lisäksi Skanska rakentaa parhaillaan Hoasille opiskelija-asuntoja myös Jätkäsaaren Hyväntoivonkadulle, jonne valmistuu joulukuussa 2015 yhteensä 102 opiskelija-asuntoa. Hyväntoivonkadun opiskelija-asunnot ovat osa Asuntosäätiön, Hoasin ja Setlementtiasuntojen yhteistyössä toteuttamaa Sukupolvienkorttelia, joka tarjoaa ainutlaatuista yhteisöllistä asumista eri sukupolville samassa korttelissa.

"Helsingissä on kova kysyntä opiskelija-asunnoille. Jätkäsaari tarjoaa opiskelijoille sijainniltaan ihanteellisen paikan keskustan tuntumassa ja hyvien yhteyksien päässä, joten on hienoa päästä rakentamaan sinne jälleen uusia koteja opiskelijoille", toteaa Hoasin toimitusjohtaja Matti Tarhio

"Aloitamme Atlantinkadun opiskelijatalon rakennustyöt välittömästi. Tämä hanke istuu luontevasti toisen Hoasille urakoimamme projektin rinnalle. On mukavaa olla toteuttamassa uusia opiskelija-asuntoja Helsinkiin", sanoo Skanskan Etelä-Suomen toimitilarakentamisen tulosyksikön johtaja Petri Sormunen.

Hoas, toimitusjohtaja Matti Tarhio, p. 0400 800 255, matti.tarhio@hoas.fi
Hoas, asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Liina Länsiluoto, p. 040 8354 900, liina.lansiluoto@hoas.fi

Skanska Talonrakennus Oy, Etelä-Suomen toimitilarakentaminen, tulosyksikön johtaja Petri Sormunen, p. 040 833 8272, petri.sormunen(a)skanska.fi

Hoas on yleishyödyllinen säätiö, joka vuokraa, rakennuttaa ja ylläpitää asuntoja pääkaupunkiseudulla peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissa opiskeleville, tutkintoaan päätoimisesti suorittaville opiskelijoille. Asuntoja Hoasilla on tällä hetkellä yli 9000 kpl ja asukkaita noin 18 000. Atlantinkadun kohde on Hoasin kolmas kohde Jätkäsaaren uudella asuinalueella.

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli noin 835 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2179.