Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Helsinki sai oman seikkailupuistonsa

Helsinki sai oman seikkailupuistonsa

Julkaistu: 07.08.2014 klo 12:18
Julkaisija: Seikkailupuisto Korkee

Korkeasaareen johtavan polun varteen, Mustikkamaan metsään on avattu pääkaupunkiseudun ensimmäinen seikkailupuisto. Heinäkuussa avattu puisto käsittää kolme metrissä kulkevaa lastenrataa. Syyskuun lopulla aukeaa vielä 5 perhe- ja nuorisorataa joilla kuljetaan 3-11 metrin korkeudessa.

Mäntymetsään rakennetuilla köysiradoilla liikutaan kiipeilyvaljaissa jatkuvavarmenteisella järjestelmällä, jossa turvavaijerista poistutaan vasta radan lopussa. Järjestelmä ei anna kiipeilijälle mahdollisuutta irrottautua vahingossakaan turvavaijerista kesken matkan. Erilaiset tehtävät ja vaijeriliu-ut haastavat seikkailijan motoriikkaa sekä tasapainoa. Aiempaa kiipeilykokemusta ei seikkailuradoille tarvita vaan varusteet ja koulutus annetaan ohjatusti paikan päällä.

Rakennussopimus Saksalaisille

Seikkailupuisto Korkee on tehnyt sopimuksen 5 radan ja 50 tehtävän rakentamisesta  Saksalaisen Faszinatour seikkailupuistotoimittajan kanssa. "Oli pitkä prosessi valita puistollemme sopiva rakentaja", kertoo Seikkailupuisto Korkeen Toimitusjohtaja Mikko Saavalainen

Saksassa ja Ranskassa näitä puistoja on noin 2000 ja seikkailupuistorakentajien kirjo on suuri. "Kävimme monen monta puistoa ja neuvottelua läpi ennen kuin löysimme parhaan mahdollisen yhteistyökumppanin. Halusimme toimivan, inspiroivan, ekologisen ja ennen kaikkea turvallisen puiston jossa asiakaskokemus on hyvä. Faszinatour oli luonteva valinta jo heidän pitkän kokemuksensa takia, he ovat rakentaneet  satoja puistoja ympäri maailmaa sekä Saksan ensimmäisen modernin seikkailupuiston jo vuonna 1997", jatkaa Saavalainen.

Mistä idea seikkailupuistolle?

Idea tuli lomamatkalla Kööpenhaminassa, kun näin talojen väliin rakennetun pienimuotoisen seikkailupuiston. Se oli todella vetoava näky ja ihmisillä tuntui olevan siellä hauskaa. Kotona odottikin kova googlettaminen että mikä juttu tämä oikein on? Siitä on nyt pari vuotta aikaa ja täytyy sanoa että kaikki taustatyö ja suunnittelu on ollut sen arvoista. Kokonaisuus on hyvä ja sijaintimme on loistava. Tänne pääsee kävellen, pyöräillen, autolla, bussilla, metrolla tai jopa omalla veneellä. Suunnittelemmekin jo seuraavan puiston avaamista lähiaikoina.

Parasta tässä kaikessa on kuitenkin palvelu jota saamme tarjota: ulkoilmassa liikkumista Suomalaisessa mäntymetsässä hyvällä fiiliksellä. Tällä hetkellä puistostamme lähtee ilosia asiakkaita jotka vannovat palavansa takaisin, iloitsee Saavalainen.

Hämähäkkiliukuun!

Kuvassa: Hämähäkkiliukuun valmistautuminen!

Nyt on Korkee aika! Tule ja koe!

Seikkailupuisto Korkee

www.korkee.fi