Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Helsingin Jätkäsaareen valmistuu vuodenvaihteessa 2016 uusi koti 150 opiskelijalle

HOAS

Julkaistu: 11.05.2016 klo 13:00
Julkaisija: HOAS

TIEDOTE 11.5.2016

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoasille valmistuu vuodenvaihteessa 2016 uusi koti lähes 150 opiskelijalle Helsingin keskustaan Jätkäsaaren kaupunginosaan. Atlantinkadulla sijaitseva kohde on nyt harjakorkeudessa.

”Olemme iloisia, että opiskelijat saavat jälleen uusia koteja Jätkäsaaren kasvavalle asuinalueelle”, kertoo Hoasin toimitusjohtaja Matti Tarhio.

Kohteeseen valmistuu 103 asuntoa, joista suurin osa on yksiöitä ja pieniä kaksioita perheille tai kaveriporukoille. Hankkeen arvo on noin 13,9 miljoonaa euroa. Uusien asuntojen on määrä valmistua joulukuussa 2016.

Kohde on jo Hoasin kolmas kiinteistö Jätkäsaaressa. Ensimmäisenä Jätkäsaareen valmistui vuonna 2012 Hoasin koti yli 350 opiskelijalle osoitteeseen Välimerenkatu 5. Joulukuussa 2015 Jätkäsaareen muutti lähes 150 opiskelijaa yhteisölliseen Sukupolvien kortteliin, jossa opiskelijat, perheelliset ja senioriasukkaat asuvat tulevaisuudessa yhdessä.

”Opiskelijat tuovat alueelle elämää. On hienoa, että Helsingin kaupunki on nähnyt opiskelijoiden roolin asuinalueella tärkeänä ja mahdollistaa opiskelija-asuntojen rakentamisen uusille alueille. Tämä on hieno investointi tulevaisuuteen”, Tarhio kehuu.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Skanska. "On mukavaa olla rakentamassa kehittyvää Helsinkiä Jätkäsaaressa ja erityisesti asuntoja nuorille ja opiskelijoille. Hoasin urakan lisäksi Skanskalla on työn alla kolme muuta asuntokohdetta Jätkäsaaressa", sanoo Skanskan Etelä-Suomen toimitilarakentamisen tulosyksikön johtaja Petri Sormunen.

Opiskelijat voivat hakea asuntoa Atlantinkadun talosta loka-marraskuusta 2016 alkaen Hoasin verkkosivuilla www.hoas.fi.

Hoas, toimitusjohtaja Matti Tarhio,puh. 0400 800 255, matti.tarhio@hoas.fi

Hoas, asiakkuus- ja viestintäjohtaja Liina Länsiluoto, puh. 040 83 54900, liina.lansiluoto@hoas.fi

Skanska, Etelä-Suomen toimitilarakentamisen tulosyksikön johtaja Petri Sormunen, petri.sormunen@skanska.fi , puh. 040 833 8272

Atlantinkadun hankkeen taustatietoja:

Rakennuttaja: Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö
Pääurakoitsija: Skanska Talonrakennus Oy
Arkkitehtisuunnittelu: Playa Arkkitehdit Oy
Rakennesuunnittelu: Ri-Plan Oy
Sähkösuunnittelu: Elbox Oy
LVI-suunnittelu: Helsingin Kartech Oy
Pohjatutkimus: Insinööritoimisto Severi Anttonen Ky
Rahoitus: Kuntarahoitus Oyj & ARA Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus

Hoas on yleishyödyllinen säätiö, joka vuokraa, rakennuttaa ja ylläpitää asuntoja pääkaupunkiseudulla peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissa opiskeleville, tutkintoaan päätoimisesti suorittaville opiskelijoille. Asuntoja Hoasilla on tällä hetkellä yli 9 200 kpl ja asukkaita noin 18 000.

www.hoas.fi

www.facebook.com/hoashelsinki