Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Fira Palvelut: Vuosi 2015 on putkiremonttien vuosi

Fira Palvelut

Fira Palvelut: Vuosi 2015 on putkiremonttien vuosi

Julkaistu: 08.12.2014 klo 10:00
Julkaisija: Fira Palvelut

Yhä useampi suomalainen kokee vuonna 2015 tai lähivuosina putkiremontin. Maamme rakennuskanta on melko vanhaa, joten putkiremontti on edessä monilla jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa. Tällä hetkellä putkiremontteja tehdään erityisesti 1960-luvulla rakennettuihin kerrostaloihin.

Putkiremontteihin erikoistuneen Fira Palvelujen mukaan edessä on putkiremonttibuumi. Fira Palvelut on vuoden 2014 aikana toteuttanut putkiremontteja 16 taloyhtiössä ja arviolta noin 2000 asukkaalle. Fira Palvelut ennustaa, että putkiremontti koskettaa heidän kohteissaan noin 2500 asukasta ensi vuonna.

– Oma asunto on suomalaisten selvästi suurin sijoitus, joten siitä kannattaa pitää myös huolta. Huonokuntoiset putket saattavat pahimmillaan aiheuttaa entistä suurempia kunnostushuolia ja jopa terveyshaittoja. Suomalaisten päivä alkaa ja päättyy kylpyhuoneessa, joten sen toimivuus on tärkeä osa arkeamme. Putkiremontin yhteydessä onkin hyvä tuoda kylppäri kuusikymmenluvulta tälle vuosikymmenelle, toteaa Fira Palveluiden toimitusjohtaja Sami Kokkonen.

Viisi ensi vuoden trendiä putkiremontteihin liittyen:

1. Kiinnostus omaa kotia ja elämän tärkeintä sijoitusta kohtaan kasvaa erityisesti taantuma-aikana. Ihmiset haluavat pidentää asuntonsa käyttöikää ja lisätä sen myyntiarvoa.

2. Putkiremontin aikana asukkaat joutuvat useimmiten joksikin aikaa evakkoon, joten sen yhteydessä tahdotaan toteuttaa muitakin remonttihaaveita ja pistää esimerkiksi keittiö uusiksi. Fira Palvelut on huomannut kokonaisremonttien kysynnän kasvaneen ja onkin perustanut oman remonttiosaston vastatakseen tarpeeseen.

3. Asukkaiden tarpeet otetaan putkiremonteissa yhä paremmin huomioon. Ikääntyvät haluavat vaihtaa hankalat kylpyammeet suihkukaappeihin ja ennakoivat samalla tulevia tarpeitaan liikuntaa ja turvallisuutta parantavien ratkaisujen avulla. Lapsiperheet panostavat säilytysratkaisuihin.

4. Ihmiset ovat yhä valveutuneempia ja edellyttävät kunnon palvelua ja ajantasaista viestintää putkiremontin aikana. Putkiremonteista tiedotetaan monipuolisesti ja yksilöllisesti asukkaiden valitsemia tiedotuskanavia pitkin.

5. Putkiremontti on aiheena nousussa. Se on jo yltänyt televisio-ohjelman aiheeksi, ja kiinnostus aihetta kohtaan kasvaa. Putkiremonteista puhutaan kahvipöydissä ja blogeissa. Keskustelun ansiosta myös putkiremonttien toteuttamisesta tulee entistä läpinäkyvämpää ja avoimempaa.

Sami Kokkonen
Fira Palvelut Oy
Sähköposti: sami.kokkonen(@)fira.fi

Fira Palvelut Oy
Fira Palvelut Oy on putkiremontteihin erikoistunut kasvuyritys, joka tuo palvelunäkökulman putkiremontteihin ja korjausrakentamiseen. Fira Palvelujen mukaan taloyhtiöillä ja asukkailla on oikeus vaatia parempia putkiremontteja ja läpinäkyvämpiä toimintatapoja. Sen sijaan, että putkiremontti uhkaisi naapurisopua, voidaan se myös toteuttaa kunkin kotia kunnioittaen ja asukkaiden mielenrauhaa vaalien. Fira Palvelut on saavuttanut korkean, Suomen Asiakastiedon myöntämän Rating Alfa -luokituksen, johon yltää vain joka kymmenes suomalaisyritys. Luokitus on yksi osoitus siitä, että Fira Palvelut on luotettava kumppani. Fira Palvelut Oy kuuluu Fira-konserniin.