Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Destia-konsernin osavuosikatsaus 1.1.–30.6.2013: TILAUSKANNAN KASVU JATKUI JA KASSA SÄILYI VAHVANA, LIIKEVAIHTO LASKI

Destia Oy

Julkaistu: 29.08.2013 klo 09:00
Julkaisija: Destia Oy

TILAUSKANNAN KASVU JATKUI JA KASSA SÄILYI VAHVANA, LIIKEVAIHTO LASKI

• Liikevaihto laski 12 prosenttia ja oli 190,4 miljoonaa euroa.
  • Liikevoitto jäi vertailukaudesta ja oli 0,2 miljoonaa euroa.
  • Tilauskanta vahvistui edellisvuoden tasolle ja oli 753,4 miljoonaa euroa.
  • Yhtiö on nettovelaton, lisäksi pitkäaikaisia lainoja lyhennettiin ennenaikaisesti 20 miljoonalla eurolla.
  • Omavaraisuusaste oli yli 40 prosenttia.
  • Poissaoloon johtaneiden tapaturmien määrä jatkui ennätyksellisen pienenä.
  • Destia-konserni arvioi vuoden 2013 liikevaihdon jäävän edellisvuodesta ja liikevoiton olevan edellisvuoden tasolla.

Toimitusjohtaja Hannu Leinonen kommentoi katsauskautta:

”Talouden epävarmuus syveni kesän aikana. Vaikka julkinen infrakysyntä on pysynyt vakaana, on yksityisen sektorin investointien määrä vähentynyt. Kilpailu on ollut tiukkaa uusien isojen hankkeiden määrän vähentyessä ja edellisten vuosien aikana alkaneiden projektien valmistuessa.

Vuoden ensimmäisen puoliskon liikevaihto kehittyi kiristyneessä kilpailutilanteessa edellisvuotta hitaammin, minkä johdosta myös liiketuloksemme jäi viime vuodesta. Panostuksemme henkilöstön koulutukseen on jatkunut, minkä uskomme kehittävän projektinhallintaa ja näkyvän asiakaspalvelun sekä kannattavuuden parantumisena.

Olemme tyytyväisiä siihen, että tilauskantamme suotuisa kehitys jatkui toisella vuosineljänneksellä. Tilauskanta saavutti edellisvuoden tason ja suuri osa siitä ulottuu vuosille 2014 ja 2015. Vahva tilauskanta yhdessä projektinhallinnan parantamiseksi tekemiemme toimenpiteiden kanssa antavat hyvän perustan kannattavuuden paranemiselle ja hyvälle kassavirralle myös jatkossa. Arvioimme Destia-konsernin vuoden 2013 liikevaihdon jäävän edellisvuodesta ja liikevoiton olevan edellisvuoden tasolla.”

Lue Destia-konsernin osavuosikatsaus tammi-kesäkuulta 2013 yhtiön verkkosivuilta:

www.destia.fi

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Hannu Leinonen, p. 020 444 4000 ja talous- ja rahoitusjohtaja Pirkko Salminen, p. 050 3022 485

Taloudellinen tiedottaminen 2013

Destia julkaisee osavuosikatsauksen tammi-syyskuulta 29.10.2013 ja vuoden 2013 tilinpäätöksen 13.2.2014.

Destia Oy on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Destia rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Palvelut ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta myös maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli yli 500 miljoonaa euroa, henkilöstöä on noin 1 600. Destia – Toimivampi maailma. www.destia.fi