Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Danfoss julkaisee uuden taajuusmuuttaja-moottori – ratkaisun: VLT® DriveMotor FCM 106 on kompakti paketti, jossa yhdistyvät alhaiset asennuskustannukset ja energiatehokkuus

Oy Danfoss Ab

Julkaistu: 25.09.2014 klo 12:56
Julkaisija: Oy Danfoss Ab

VLT® DriveMotor FCM 106 – taajuusmuuttajalla voidaan ohjata sekä oikosulkumoottoreita että kestomagneettimoottoreita tehoalueella 0.55–7.5 kW. Asiakas voi hankkia valmiiksi tehtaalla moottoriin asennetun yksikön. Taajuusmuuttajakomponentti on mahdollista ostaa myös erikseen (FCP 106), jolloin asiakas valitsee moottorin halutulta valmistajalta ja asentaa komponentin moottorin päälle asennuslevyn avulla. Käyttöönotto on helppoa VLT® Motion Control Tool MCT 10 – työkalulla. Danfoss lanseeraa uutuuden 1.-3.10. järjestettävillä Finnbuild-messuilla Helsingin Messukeskuksessa.

VLT® DriveMotor FCM 106 on erityisesti pumppu- ja puhallinsovelluksiin suunnattu taajuusmuuttaja sisäänrakennettujen ominaisuuksiensa ansiosta, kuten kaskadiohjaus, hihnavahti, Flying Start ja Fire override -tila. Tämä on ensimmäinen suoraan moottoriin asennettu ratkaisu, joka mahdollistaa minkä tahansa pumppu- ja puhallinvalmistajan ohjata moottoreitaan samalla taajuusmuuttajalla ilman erityisiä liitoksia. FCM 106 onkin täydellinen ratkaisu pumppuvalmistajille, jotka ovat usein riippuvaisia erikoismoottoreista. Taajuusmuuttajassa on myös perusominaisuudet teollisuuskäyttöön.

FCM 106 tarjoaa käyttäjilleen uudenlaista joustavuutta, koska taajuusmuuttaja asettaa automaattisesti ihanteelliset parametrit siihen liitetylle moottorille, tarjoten tasaisen ja energiatehokkaan toiminnan. Koska taajuusmuuttaja on asennettu suoraan moottorin päälle, pitkiä moottorikaapeleita ei tarvita. Myöskään erillisiä koteloita ei tarvita. Lisäksi sisäänrakennettu jäähdytys ja yksilöllisesti säädettävä asennuslevy tekevät toteutuksesta yksinkertaisen sekä laitevalmistajille että loppukäyttäjille.

FCP 106 -taajuusmuuttajakomponentti on täysin yhteensopiva FCM 300 – sarjan kanssa ja se voidaan jälkiasentaa FCM 300 – sarjan moottoriin sovittimen avulla.

Tervetuloa tutustumaan uutuuteen Finnbuild-messuille 1.-3.10.2014 Messukeskuksessa Helsingissä.

Löydät Danfossin VLT®-taajuusmuuttajat, lämpötuotteet sekä kaukolämpötuotteet osastolta 6d69.

Tommi Liikola

Maajohtaja

Danfoss VLT Drives Suomi

Puh: 0207 010 656

Sähköposti: tommi.liikola@danfoss.fi

Linkkejä (jos linkki ei toimi, kopioi se selaimen osoiteriville):

Kuvateksti:

1. VLT® DriveMotor FCM 106 –taajuusmuuttaja-moottori

Danfoss suunnittelee teknologioita, joiden avulla saavutat enemmän vähemmällä. Me vastaamme infrastruktuurin, elintarvikehuollon, energiatehokkuuden ja ympäristön asettamiin haasteisiin. Tuotteitamme ja palvelujamme käytetään jäähdytykseen, ilmastointiin, lämmitykseen, moottorinohjaukseen ja liikkuvaan kalustoon. Toimitamme myös komponentteja uusiutuvan energian sekä kaukolämmitysverkostojen tarpeisiin. Innovatiivinen suunnittelutyömme juontaa juurensa jo vuoteen 1933 ja tänä päivänä Danfoss on alan johtavia yrityksiä maailmassa työllistäen 22 500 työntekijää ja palvellen asiakkaita yli sadassa maassa. Olemme edelleen perustajaperheen yksityisessä omistuksessa. Lue lisää osoitteesta www.danfoss.com.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki