Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Climecon tuo uutta muotoilua ja väriä tuloilmaventtiileihin

Climecon Oy

Climecon tuo uutta muotoilua ja väriä tuloilmaventtiileihin

Julkaistu: 24.09.2014 klo 08:30
Julkaisija: Climecon Oy

Suomalainen talotekniikka-alan yritys Climecon lanseeraa syksyn Finnbuild 2014-messuilla muotoilultaan modernin ja teknisiltä ominaisuuksiltaan ylivertaisen CLIK-tuloilmaventtilin. CLIK sopii erityisesti tiloihin, joissa on pienehköt 10–20 l/s -ilmavirrat ja koneellinen ilmanvaihto. Sen käyttökohteita ovat esimerkiksi asunnot, hotelli- ja toimistohuoneet, vanhainkodit, sairaalat, päiväkodit ja koulut.

”CLIK on kehitetty vastaamaan nykyaikaisen kodin vaatimuksia niin muotoilun, vedottomuuden kuin tasaisen ilmanjaon suhteen. Saimme useammalta arkkitehdiltä palautetta siitä, että markkinoilta ei löydy muotoilultaan moderneja ja yksilöllisiä ilmanvaihtoventtiileitä. Palautteen perusteella kehitimme yhteistyössä muotoilutoimiston kanssa tuloilmaventtiilin, jonka voi etukuorta vaihtamalla personoida tilaan kuin tilaan sopivaksi”, kertoo toimitusjohtaja Tommi Uksila uudesta tuotteesta.

CLIK-tuloilmaventtiiliin on saatavilla vakiona viisi erilaista vaihdettava värikuorta. Koska tuote on kehitetty niin suomalaisten kuin eurooppalaisten tilojen tarpeisiin, valittiin värikuorten sävyiksi sekä skandinaaviseen arkkitehtuuriin sopivia kylmiä sävyjä sekä etelä-eurooppalaiseen tyyliin lämpimämpiä sävyjä.  Tuotteeseen on saatavilla tilauksesta myös muita värivaihtoehtoja.

CLIK-tuloilmaventtiilillä on korkea sekoitussuhde ja se on käytössä hiljainen. Tuotteen esisäätäminen onnistuu helposti pakkauksen mukana tulevan suojakalvon avulla.

”Koska tuloilmaventtiilin huolto ja säätö edellyttävät aina tuotteen avaamista, halusimme kehittää mahdollisimman helposti toimivan avausmekanismin. Avausmekanismin ansiosta kuori on helppo KLIKata auki, mistä kertoo myös tuotteen nimi”, kertoo Uksila.

Tuotetta myydään kahdessa eri koossa ja sen voi joko uppo- tai pinta-asentaa.

Lisätietoa:

toimitusjohtaja Tommi Uksila
Puh: 040 544 4451
Email:tommi.uksila@climecon.fi
www.climecon.fi

Tänä vuonna 30 vuotta täyttävä Climecon Oy on suomalainen talotekniikka-alan kasvuyritys, joka kehittää, suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia ilmanvaihdon ratkaisuja. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat ilmanvaihdon päätelaitteet, ammattikeittiöiden huuvat, ilmanvaihtokatokset sekä kemialliset ilmanpuhdistusratkaisut, joita se toimittaa muun muassa asuntoihin, kouluihin, liiketiloihin sekä teollisuuteen.

Laatu, design, kotimaisuus ja tuotteiden elinkaari ovat avainasioita Climeconin tuotteiden suunnittelussa, kehittämisessä ja valmistuksessa. Alan johtavien toimijoiden kanssa tehtävän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena yhtiön tuotteet ovat saavuttaneet suosion alan ammattilaisten keskuudessa.

Yhtiön päämarkkina-alueita ovat Suomi, Ruotsi, Norja, Iso-Britannia, Saksa, Belgia, Viro, Latvia, Ranska ja Itävalta. Yhtiöllä on 50 työntekijää, joista suurin osa työskentelee Climeconin tehtaissa Kausalassa ja Pihtiputaalla. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiön liikevaihdosta 5 % käytetään tutkimukseen ja tuotekehitykseen.