Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Älykästä esteettömyyttä Raksa-messuilla

Älykästä esteettömyyttä Raksa-messuilla

Julkaistu: 09.02.2015 klo 10:44
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Suomen suurin rakennusalan erikoistapahtuma Raksa 2015 tuo esiin ajankohtaisen esteettömyysteeman ja herättää pohtimaan, onko oma koti turvallinen nyt ja myös ikääntyneenä. Messujen yhteydessä toteutetaan aihetta käsittelevä seminaari ja tapahtuman teema-alueelle kootaan asumista helpottaviin ratkaisuihin erikoistuneita yrityksiä.
Raksa-messut järjestetään 13.-15. maaliskuuta Lahden Messukeskuksessa.

”Älykästä esteettömyyttä” on Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja Lahden kaupungin järjestämä asuinkiinteistöjen esteettömyyttä, korjausrakentamista ja hissien rakentamista sekä suunnitelmallista kiinteistönpitoa käsittelevän seminaarisarjan viimeinen osa. Tilaisuuden tarkoituksena on lisätä tietoa ja osaamista asunto-osakeyhtiöille, kiinteistönpidon ammattilaisille ja yrityksille sekä tutkimusta ja koulutusta tekeville tahoille, viranomaisille ja järjestöille. Ilmaisen seminaarin yhteistyökumppaneita ovat Kiinteistöliitto Päijät-Häme, Vanhustyön keskusliitto ja Kone Hissit Oy. Seminaarin lisäksi turvallista asumista esitellään teema-alueella, jossa messuyleisö pääsee myös käytännössä kokeilemaan erilaisia arkea helpottavia ratkaisuja.

Mökille myös talvella?
Raksa-messujen toinen erikoisteema tarjoaa neuvoja kesäasunnon muuttamiseksi ympärivuotiseen käyttöön. Tietoiskuissa käsitellään mm. muutostöitä rakennusvalvonnan näkökulmasta sekä mökin lämmitykseen ja ilmanvaihtoon liittyviä ratkaisuja. Raksan perinteisen messuisännän Jorma Piisisen remonttivinkeissä tarjotaan opastusta tapetointiin, eristämiseen ja lattian pinnoittamiseen.

Raksa-messut Lahden Messukeskuksessa 13.-15.3.2015

Aukioloajat:
perjantaina ja lauantaina klo 10-17
sunnuntaina klo 10-16

Raksa-lehdistötilaisuus Lahden Messukeskuksen kokoustiloissa perjantaina 13.3.2015 klo 12

www.raksamessut.fi

Lahden Messut Oy
Markkinointipäällikkö Irina Lehtonen
p. 0400 710 836
irina.lehtonen@lahdenmessut.fi

Markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Minna Helminen
p. 0400 617 640
minna.helminen@lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.