Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Alfa Laval toimittaa ilmajäädyttimet Venetsian tulvaportteihin

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval toimittaa ilmajäädyttimet Venetsian tulvaportteihin

Julkaistu: 02.07.2015 klo 10:41
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa ilmajäähdyttimet loppusuoralla olevaan Moses-tulvaporttiprojektiin Venetsiaan. Tulvaportit on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2017.

Lähes 15 vuotta kestänyt tulvaportti- ja aallonmurtajaprojekti on valmistumassa. Alfa Laval on toimittanut ilmajäähdyttimet tähän Venetsian saaria ympäröivän laguunin suojelemiseksi käynnistettyyn hankkeeseen.

Moses käsittää useita laguuniin vieviä tulvaportteja, jotka ulottuvat merenpohjaan ja estävät veden pääsyn laguuniin normaalin vuoroveden tilanteessa. Portti avautuu aina puolen tunnin välein, jolloin sen eteen kertynyt vesi pumpataan pois paineilman avulla. Alfa Lavalin ilmajäähdyttimet muuttavat tulvaporteissa tarvittavan paineilman 80 asteisesta 40 asteiseksi.

Tulvaporttikokonaisuus sisältää valmistuessaan 78 porttia. Tulvaporttien on tarkoitus estää vuoroveden nousu Venetsian kaupunkiin aina kolmen metrin korkeuteen asti.

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).