Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » A-Insinöörit selkeyttää yhtiörakennettaan – tavoitteena yksinkertaisuus asiakasrajapinnassa

A-Insinöörit Oy

Julkaistu: 13.06.2014 klo 10:00
Julkaisija: A-Insinöörit Oy

A-Insinöörit selkeyttää yhtiörakennettaan kolmen toimialansa liiketoimintamallin pohjalta. Toteutettavilla muutoksilla yritys haluaa yksinkertaistaa ja selkeyttää A-Insinöörit-konsernin hallinnollista rakennetta ja luodaan entistä paremmat edellytykset toimialojen yhteiselle kehittämiselle sekä A-Insinöörien strategisten tavoitteiden 2020 saavuttamiselle.

• Turussa sijaitseva määrä- ja kustannuslaskentapalveluja tarjoava A-Insinöörit Laskenta Oy fuusioidaan A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:öön. Fuusion suunniteltu voimaantuloaikataulu on 30.11.2014.
  • Rakennesuunnittelua ja rakennuttamisen palveluita tarjoava A-Insinöörit Turun Juva Oy osittaisjakautuu ja sen rakennuttamisen liiketoiminnot siirtyvät A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:öön, jossa se jatkaa omana tulosyksikkönään. Osittaisjakautumisen suunniteltu voimaantuloaikataulu on 30.10.2014.
  • A-Insinöörit Turun Juva Oy tarjoaa osittaisjakautumisen jälkeen rakennesuunnittelun palveluita. Myöhemmässä vaiheessa tavoitteena on fuusioida A-Insinöörit Turun Juva Oy A-Insinöörit Suunnittelu Oy:öön. Tältä osin aikataulu täsmentyy loppuvuoden aikana.

Turussa rakennuttamisen yksikön sekä määrä- ja kustannuslaskennan yksikön yksikönjohtajana jatkaa Rami Valtonen ja A-Insinöörit Turun Juva Oy:n (myöhemmin A-Insinöörit Suunnittelu Oy) rakennesuunnittelun yksikönjohtajana jatkaa Seppo Nissilä. ”Toimintamme Turussa jatkuu nimenvaihdoksesta huolimatta entiseen malliin, mukaudumme asiakkaidemme tarpeisiin ja strategioihin kuten tähänkin asti”, kuvailee Rami Valtonen.

Rami Valtonen, yksikönjohtaja, puh. 0207 911 313, rami.valtonen@ains.fi

Jyrki Keinänen, toimitusjohtaja, puh. 0207 911 701, jyrki.keinanen@ains.fi

Heikki Käkönen, hallituksen puheenjohtaja, puh. 0207 911 840, heikki.kakonen@ains.fi

A-Insinöörit yrityksenä

A-INSINÖÖRIT on voimakkaasti kasvanut rakennuttamisen, rakennesuunnittelun ja infrasuunnittelun konserni, joka toimii Suomessa valtakunnallisesti ja vientiprojekteissa maailmanlaajuisesti. Vuonna 2013 liikevaihto oli yli 40 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on lähes 500. A-INSINÖÖRIT-toiminnan perustana ovat asiakkaiden tarpeet ja jokaisen hankkeen tavoitteena on asiakkaan tyytyväisyys. A-INSINÖÖRIT haluaa olla taitava ja turvallinen kumppani ja samalla toimintatavoiltaan inhimillinen ja sitoutunut.

Turun Juva Oy ja Laskenta Juva Oy siirtyivät osakekaupalla osaksi A-Insinöörit-konsernia syyskuussa 2008. Turun Juva on perustettu vuonna 1965 Insinööritoimisto Erkki Juva Ky:n Turun aluetoimistoksi. Itsenäisenä yhtiönä Turun Juva aloitti toimintansa vuonna 1992. Elokuussa 2011 Turun Juva Oy:n sekä Laskenta Juva Oy:n nimet vaihtuivat A-Insinöörit Turun Juva Oy:ksi ja A-Insinöörit Laskenta Oy:ksi. Turun yksiköiden liikevaihto vuonna 2013 oli noin 4,5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 40 asiantuntijaa.

www.ains.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon