Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Valtakunnallinen liikunnan alan suurtapahtuma 18.–19.3.2015 Tampereella

Tampereen Messut

Valtakunnallinen liikunnan alan suurtapahtuma 18.–19.3.2015 Tampereella

Julkaistu: 26.08.2014 klo 14:41
Julkaisija: Tampereen Messut

KKI-PÄIVÄT TOTEUTETAAN SGGF 2015 -MESSUJEN YHTEYDESSÄ

Liikunnan ja hyvinvoinnin ammattimessut SGGF 2015 sekä Kunnossa kaiken ikää -ohjelman valtakunnalliset KKI-Päivät järjestetään 18.–19.3.2015 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Pohjoismaiden laajimmat alan messut kokoavat jälleen yhteen liikuntapaikka- ja viherrakentamisen, virkistysalueiden, kunto- ja terveysliikunnan sekä fysioterapian ja kuntoutuksen ammattilaiset. Avajaispäivänä palkitaan Vuoden Liikuntapaikka 2015. Tunnustus jaetaan jo 10. kerran.

– Liikunnan ja hyvinvoinnin ammattimessut SGGF 2015 on uusi kattonimi neljälle tunnetulle liikunta-alan messutapahtumalle. Sportec-, Greentec-, Gymtec- ja Fysiotec -messujen monipuolinen ohjelma lupaa kattavasti yhteistyökumppaneiden kohderyhmilleen tuottamia esityksiä, seminaareja ja koulutuksia sekä uutuutena Sporttikylän, joka on ajankohtaisfoorumi alan toimijoille, kertoo projektipäällikkö Mikael Wänskä Tampereen Messut Oy:stä.

– Kahden ison tapahtuman järjestämisessä yhtä aikaa on ilmeisiä synergiaetuja. Nämä kaksi tapahtumaa tuovat yhteen paljon liikunta- ja terveysalan väkeä. Nyt on samalla kertaa mahdollista osallistua niin messujen tarjoamiin näyttelyihin kuin KKI-Päivien ohjelmaan. Tämä koetaan varmasti houkuttelevana mahdollisuutena alan toimijoiden keskuudessa. Kaikkien meidän tapahtumajärjestäjien näkökulmasta on tietysti hienoa, että näin iso joukko tekee yhdessä töitä tärkeän asian eteenpäin viemiseksi, toteaa Kunnossa kaiken ikää -ohjelman ohjelmajohtaja Jyrki Komulainen.

Made to move: liikkuva ihminen voi hyvin

Uudistuvat SGGF 2015 -messut yhdistää luonnollisesti toisiinsa sidoksissa olevat toimijat kaikilta neljältä liikunnan ja hyvinvoinnin alalta luoden uusia verkostoja ja toimintamalleja. Koko tapahtuman slogan Made to move korostaa ajatusta siitä, että ihminen on tehty liikkumaan ja liikuntapaikkoja rakennetaan aktiivista liikkumista varten. Jo 12. kertaa toteutettavilla Sportec-messuilla keskitytäänkin liikuntapaikkojen rakentamisen, varustelun, ylläpidon ja saneerauksen sekä olosuhdevaikuttamisen ohella arki- ja lähiliikunnan sekä hyvinvoinnin tärkeyteen yleisesti. Neljättä kertaa järjestettävä Greentec laajenee esittelemään viheralueiden lisäksi myös virkistysalueiden rakentamiseen, saneeraukseen ja hoitoon liittyvät uudet ratkaisut sekä tuotteet ja palvelut. Greentec 2015 -messujen ajankohtaiset tietoiskut ja seminaarit sekä näytteilleasettajaosastot tarjoavat alan ammattilaisille ideoita viihtyisään ja yleistä hyvinvointia tukevaan viherrakentamiseen.

Gymtec 2015 tarjoaa kansainvälistä ja kotimaista ohjelmaa kunto- ja terveysliikunnan ammattilaisille. Tiedossa on seminaareja, tietoiskuja ja näytöksiä sekä osastoilla tapahtuvia demoja. Seitsemättä kertaa järjestettävä Gymtec esittelee uusimpia laitteita ja välineitä sekä kuntoliikunnan suuntauksia muun muassa kunto- ja kuntoutuskeskuksille, hotelleille ja kylpylöille. Fysiotec 2015 -messut on fysioterapian ja kuntoutuksen ammattilaisille suunnattu kohtaamis- ja keskustelufoorumi. Neljättä kertaa toteutettavilla messuilla puhuttavat muun muassa työ- ja toimintakyvyn ylläpito sekä ongelmien tunnistaminen ja ennaltaehkäisy. Tuoreinta tietoa vaikuttavasta kuntoutuksesta ja ideoita arjen työhön on tarjolla sekä seminaareissa että osastoilla, joilla esitellään myös kiinnostavimmat alan tuotteet, palvelut ja ratkaisut sekä uusin hyvinvointiteknologia.

Tapahtumakokonaisuutta ovat Tampereen Messut Oy:n kanssa toteuttamassa muun muassa opetus- ja kulttuuriministeriö, Suomen Kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry ja Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset FYSI ry.

LISÄTIEDOT: www.sggf.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi