Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Supermessut: Puutarha, Kotimaan Matkailu, OutdoorErä ja Keräily 17.–19.4.2015

Tampereen Messut

Supermessut: Puutarha, Kotimaan Matkailu, OutdoorErä ja Keräily 17.–19.4.2015

Julkaistu: 15.04.2015 klo 10:00
Julkaisija: Tampereen Messut

KEVÄISESSÄ SUURTAPAHTUMASSA 486 NÄYTTEILLEASETTAJAA

Koko perheen keväinen suurtapahtuma Supermessut alkaa perjantaina 17.4. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Kolmipäiväinen kokonaisuus sisältää tänä vuonna neljät messut: Puutarhan, Kotimaan Matkailun, Keräilyn sekä uuden eräalan ja luontoharrastusten erikoismessutapahtuman OutdoorErän. Supermessuilla on yhteensä ennätykselliset 486 näytteilleasettajaa eli lähes 40 yritystä enemmän kuin viime keväänä. Tutut ja tuoreet teemat esittäytyvät näyttävästi neljässä hallissa. Messut ovat avoinna perjantaina klo 12–18, lauantaina klo 9–17 ja sunnuntaina klo 10–17.

Supermessut tarjoavat elämyksiä, ideoita, uutuuksia sekä tietoa, tuotteita ja palveluita puutarhanhoidosta, kotimaanmatkailusta, keräilystä, kalastuksesta, metsästyksestä, retkeilystä ja muista luontoharrastuksista. Viikonloppu vilisee tähtiesiintyjiä ja päivät ovat täynnä ohjelmaa. Messut juontaa Arttu Harkki. Laajan esiintyjäkatraan joukossa nähdään mm. Saimi Hoyer, Mikko Huoviala, Noora Karma, Ushma Karnani, Peter Lahti, Sonja Lumme, Johanna Oras, Kimmo Ohtonen, Helena Rängman ja Mikko Töyssy.

Pääministeri Alexander Stubb vierailee Supermessuilla perjantaina – Vaalikukkashow lauantaina

Vilkas vaaliviikonloppu näkyy myös Supermessuilla. Pääministeri Alexander Stubb vierailee tapahtumassa avajaispäivänä perjantaina 17.4. klo 14.15. Lauantaina 18.4. klo 13 Puutarha-messujen ohjelmalavalla järjestetään Vaaliehdokkaiden kukkashow. Messujen juontajan Arttu Harkin johdolla ehdokkaat tekevät kukka-asetelmia, joista Suomen Kukkakauppiasliitto ry:n edustaja valitsee voittajan. Leikkimieliseen kilpailuun osallistuvat Terhi Kiemunki (PS), Pasi Kivelä (SDP), Aleksi Kopponen (Kok.), Erik Lyden (Vas.), Marko Mannila (Vihr.), Minna Savijärvi (Kesk.) ja Mika Setälä (KD). www.supermessut.fi (Ohjelma)

Lasten Supermessuilla on paljon puuhaa ja tuttuja hahmoja

Supermessut tarjoavat puuhaa ja nähtävää myös lapsille, nuorille ja lapsenmielisille. Lasten Supermessuilla tavattavia tähtiä ovat mm. Herra Hakkarainen, Hilarius Hiiri, Jukunalle, Katti Matikainen, laivakissa Ville Viking, Muumipeikko ja Pikku Myy sekä Risto Räppääjä eli Samuel Shipway. Touhua riittää myös FINTURE-lastenmaailmassa ja Ahlmanin kotieläinpihalla. Puutarha-messuilla lapset voivat istuttaa itselleen maksutta mansikan taimen, joka tuottaa satoa jo tänä kesänä. Messuilla voi tutustua uusiin harrastuksiin, kuten geokätköilyyn tai luonto- ja eräharrastuksiin. Tampereen Sisun Lapsiparkissa voi leikkiä, lukea, piirtää, askarrella ja pelailla. Maksuton lapsiparkki on avoinna la klo 9–17, su klo 10–17. Ikäsuositus 3–10 vuotta.

SUN Radio tekee livelähetystä messuilta lauantaina

Radio SUN lähettää jälleen livelähetyksen Supermessuilta lauantaina klo 10–15. Radio SUN Cafe -ohjelmassa kuullaan esiintyjien haastatteluja ja messutunnelmia. Tampereen taajuus on 107,8 MHz sekä netissä radiosun.fi. Tiedote 12.4.2015

Tutustu messujen koko tarjontaan ja ohjelmaan: www.supermessut.fi.
Messuopasliite: http://issuu.com/tamperetradefairs/docs/supermessut_2015_messuopasliite

MEDIAN TIEDOTUSTILAISUUS
perjantaina 17.4.2015 klo 11.00–12.00, Mars (Seminaarikeskus, 2. krs)

Vuoden Puutarhatuote 2015: Mansikan kotimainen satotaimi – miksi?
hallituksen jäsen Sami Pihkoluoma, Suomen Puutarhakauppiaat ry

Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2015 -palkinnon saajan julkistus
matkailujohtaja Pirjo Puukka, Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea Oy
voittajan puheenvuoro

Suomen Tilaviinikilpailu 2015 -palkitseminen
puheenjohtaja Jorma Keijonen, Suomen Viiniyrittäjät ry
voittajan puheenvuoro

Luontovalokuvaus – miten tekniikka ja tarina kohtaavat?
luontotoimittaja, valokuvaaja Kimmo Ohtonen

Kokeneen kalastusoppaan vihjeet ja vinkit kalastukseen
Vuoden 2013 kalastusopas, kalastusvälineiden suunnittelija Peter Lahti

Median akkreditoituminen, Blogistien ilmoittautuminen, mediamateriaalit:
www.supermessut.fi (Medialle).

Supermessut – yhdellä pääsylipulla neljään tapahtumaan

Puutarha:
162 näytteilleasettajaa, kukat ja kasvit, siemenet ja sipulit, pihakivet ja kalusteet, Urbaanit Puutarhat -mallipihat, Parvekenäyttely, Stailaa parveke -kisa, Puutarha Deli, Avant-näytökset, Jukka Rintalan Puutarhajuhlat, Kivimiehet ja puistopuutarhurit työssä, Ruukkujen maailma -näyttely.

Kotimaan Matkailu:
194 näytteilleasettajaa, kuntien ja kaupunkien matkailutarjonta, hotellit, teatterit, nähtävyydet, hyväntuuliset esitykset, tähtiesiintyjät, Tilaviinibaari ja tilaviinituottajat matkailukohteina.
Löydä lähelle -minimessut pe 17.4. klo 12–15, Tähtien Sali: Tutustu ja hae inspiraatiota pirkanmaalaisten luovien ja matkailualojen yrittäjien tuote- ja palvelutarjonnasta. Järjestäjä: Pirkanmaan Yrittäjät.

OutdoorErä:
77 näytteilleasettajaa, erilaiset aktiviteetit frisbeegolfista tikanheittoon ja tennikseen, vinkit ja opastukset, retkeily, kalastus, luonto, lajiesittelyt, toko- ja agilitynäytökset, metsästys- ja erätarvikkeet, jousiammunta, risuralli, kotaretkeily, karhunmetsästyksen MM 2015 -osakilpailu.

Keräily Kevät:
53 näytteilleasettajaa, esineet, tarinat, tunnelmat, keräilyharrastus, postimerkit ja postikortit, vanhat rahat, taulut, valaisimet, kirjat ja lehdet, korut, astiat ja keräilylasit, lelut, uniikit löydöt.

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN
Median edustajat pääsevät messuille täyttämällä Median akkreditoitumislomakkeen: www.supermessut.fi (Medialle). Akkreditoituneet saavat sähköpostitse vahvistusviestin, jossa on ohjeet mm. maksuttomasta VIP-pysäköinnistä, vaatesäilytyksestä ja mediapalveluista. Valmis PRESS-rintamerkki noudetaan pääsisäänkäynnin Press/Esiintyjät-palvelupisteestä. Varauduthan esittämään pressikorttisi.

BLOGISTIEN ILMOITTAUTUMINEN
Tapahtumasta kirjoittavat blogistit pääsevät Supermessuille 2015 maksutta täyttämällä Blogistien ilmoittautumislomakkeen: www.supermessut.fi (Medialle). Huom.! Blogisti-sisäänpääsyä tulee hakea etukäteen. Käsittelemme blogistien ilmoittautumiset ja lähetämme sähköpostitse vahvistusviestin ohjeineen ennen messuja.

HAASTATTELUPYYNNÖT
Haastattelupyynnöt voi jättää akkreditoitumislomakkeella tai Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö,
p. 050 536 8133, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi.

MEDIAN PYSÄKÖINTI
Median maksuton VIP-pysäköintialue on Ilmailunkadun varrella (opastus alueella). VIP-alueelle pääsee pressikortilla. Poistuttaessa pysäköinninvalvoja tarkistaa VIP-pysäköintilipun, jonka saa lehdistöhuoneesta.

MEDIAN VAATESÄILYTYS
Tampereen Messujen PRESS-rintamerkillä voit jättää takkisi maksutta pääaulan vaatesäilytykseen.

LEHDISTÖHUONE
Lehdistöhuone sijaitsee Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa (1. krs). Avoinna pe 17.4. klo 10.30–18 (Huom.! Tiedotustilaisuus alkaa klo 11, messut avautuvat klo 12), la 18.4 klo 9–17 ja su 19.4. klo 10–17. Lehdistöhuoneessa on mediamateriaalia, muuta infoa, tietokone, tulostin ja nettiyhteydet.

MEDIALOUNAS
Medialounaalle ilmoittaudutaan akkreditoitumislomakkeella. Median lounaslipuke noudetaan lehdistöhuoneesta.

MEDIAMATERIAALIT JA OHJELMA
Tiedotustilaisuuden materiaalit, lehdistötiedotteet, näytteilleasettajien tiedotteet, kuvapankki ja videokirjasto löytyvät mediasivuilta www.supermessut.fi (Medialle). Messujen ohjelma: www.supermessut.fi (Ohjelma).

MESSUINFO

• Supermessut 2015: Puutarha, Kotimaan Matkailu, Keräily Kevät ja OutdoorErä
  • 17.–19.4.2015, Tampereen Messu- ja Urheilukeskus
  • Messut avoinna perjantaina klo 12–18, lauantaina klo 9–17, sunnuntaina klo 10–17
  • Liput: aikuiset 14 € (lapset alle 15 v aikuisen seurassa maksutta), opiskelijat / eläkeläiset 10 € (voimassaolevalla kortilla), kolmen päivän lippu 20 €, ryhmälippu 10 € (ryhmässä vähintään 10 hlöä).
  • Messut järjestää Tampereen Messut Oy.
  • Vuonna 2014 Supermessuilla oli 450 näytteilleasettajaa ja 20 329 messuvierasta. Kokonaisuuden muodostivat tuolloin Puutarha, Kotimaan Matkailu, Kirja, Tampereen Viinimessut ja Tampere Bike Show.

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi

Osallistu keskusteluun somessa: #Supermessut
#Puutarha, #KotimaanMatkailu, #OutdoorErä, #Keräily

Blogi: blogi.supermessut.fi