Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Ruohonleikkuri vaihtuu haravaan – Postilta apua syksyn pihatöihin

Posti Group

Ruohonleikkuri vaihtuu haravaan – Postilta apua syksyn pihatöihin

Julkaistu: 14.09.2016 klo 10:17
Julkaisija: Posti Group

Posti kehittää kotiin asiakkaiden arkea helpottavia palveluita. Kesäkuukausina osa postinjakajista leikkasi nurmikoita, ja tuttua työtä postilaisille ovat myös vanhusten ateriakuljetukset. Syyskuun 14. päivästä alkaen Postin verkkokaupasta ja Postin omista myymälöistä voi tilata pihan haravoinnin haluamilleen kahdelle tiistaipäivälle. Syyslehdille voi myös tilata Postilta poisviennin.

− Tavoitteemme on tarjota maan postireittien varrella laadukkaita palveluita kotiin. Monilla on tarve arkiapuun, esimerkiksi haravointia ei välttämättä pystytä tai ehditä tehdä itse. Postin tuntevat kaikki, mikä madaltaa kynnystä tilata palveluita. Teemme arkiavun saamisesta helppoa, Postin kotipalveluiden johtaja Petri Kokkonen sanoo.

Posti kykenee tarjoamaan kotipalveluita maanlaajuisesti kattavan verkoston ansiosta. Haravoinnin ja syyslehtien poisviennin voi tilata myös vapaa-ajan kiinteistöön, kunhan se sijaitsee kilometrin säteellä vakituisen postinjakelun piirissä olevasta postilaatikosta.

Ruohonleikkauspalvelulla on hyvin tyytyväisiä asiakkaita: ”Helpotitte elämääni!”

Ruohonleikkauspalvelun tilaajat ovat olleet pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä palveluun.

− Asiakaskyselymme vastaajista 95 % suosittelisi ruohonleikkauspalvelua ystävilleen. Palvelumme on auttanut etenkin iäkkäämpiä asiakkaita pihanhoidossa, ja vastaavia palveluita toivotaan meiltä lisää, Kokkonen kertoo.

Postinjakajien saama asiakaspalaute kiteytyy erään asiakkaan kommenttiin: ”Kiitoksia paljon hyvästä työstä! Helpotitte elämääni!”

Faktaa Postin kotipalveluista:

• Uusia kotipalveluita kehitetään postinjakelun rinnalle kompensoimaan tulevaisuudessa osin postivolyymin laskua. Digitalisaation myötä perinteisen postin määrä putoaa noin 10 % vuodessa. Viestinnän digitalisoituminen vähensi Postin tuloja viime vuonna noin 75 milj. euroa.
  • Kotipalveluiden myötä Posti muuttuu logistiikan ohella yhä vahvemmin palveluyhtiöksi. Postilla on jo pitkä kokemus kotiin tarjottavista ateriakuljetuksista. Posti kuljettaa vuodessa noin 2 milj. ateriaa koteihin.
  • Osana uusien kotipalveluiden kehitystä Posti toimii muun muassa Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin Eksoten kotihoidon kumppanina avustaen asiakkaita aterioinnissa ja arkiaskareissa. Posti toimii myös vartiointitehtävissä Securitaksen kumppanina Ylivieskassa toteutettavassa pilotissa.

Hinnat

Haravointipalvelu käsittää kaksi käyntikertaa asiakkaan valitsemina tiistaipäivinä syys-marraskuussa. Käynnille voi valita 30 tai 60 minuutin keston. Palvelu toteutetaan valitun ajan puitteissa asiakkaan haravalla.

Haravointi 2 x 30 min, yht. 40 e

Haravointi 2 x 60 min, yht. 75 e

Syyslehtien kuljetuspalvelu auttaa, jos omalla pihalla ei ole kompostia. Kertakuljetuksen hinta on 40 e (sis. max 5 jätesäkillistä syyslehtiä). Palvelussa Posti noutaa säkkeihin kootut syyslehdet asiakkaan valitsemana tiistaina.

Palvelukäynnit suunnitellaan etukäteen osaksi työpäiviä siten, etteivät ne häiritse postinjakelua tai Postin muita palveluita.

Palvelut ovat myynnissä Postin verkkokaupassa ja Postin omissa myymälöissä syys-marraskuun ajan. www.posti.fi/haravointi

Kuvia median käyttöön

Lisätietoja medialle: Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe 9.00–16.30)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.