Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Puistojen Kotka ja Kaakon matkailutarjonta esillä Kevätmessuilla 26.–29.3. Helsingissä

Kaakko135°

Julkaistu: 25.03.2015 klo 15:00
Julkaisija: Kaakko135°

Kotkan puistotoimi on tulevana viikonloppuna 26.–29.3. mukana Kevätmessuilla Kevätpuutarhaosastolla Helsingin Messukeskuksessa. Puistojen Kotka -osastolla 6s100 esitellään värikkäin valokuvin ja myös videokuvan avulla Kotkan upeita puistoja kuten Katariinan Meripuistoa, Sapokkaa, Jokipuistoa ja Veistospromenadia. Viime vuonna Kotka sai kansallisen kaupunkipuiston statuksen. Seudun matkailun kärkikohteista on esillä Akvaariotalo Maretarium, joka tuo osastolle messukävijöiden tutustuttavaksi akvaariollisen suomalaisia kaloja särjistä simppuihin ja piikkimonneihin. Myös Kaakko135°-alueen muusta matkailutarjonnasta kerrotaan ja jaetaan materiaalia kiinnostuneille. Messuyhteistyön tavoitteena on saada niin puutarhaharrastajat kuin muut messukävijät houkuteltua vierailulle Kotkan seudulle.

Kevätpuutarhamessut on suurtapahtuma, joka kokoaa paikalle niin alan ammattilaisia kuin harrastajia. Messuilla on tarjolla kasvimaailman väriloistoa ja vinkkejä sekä tietoiskuja ja seminaareja. Messut ovat avoinna yleisölle: to-pe klo 10–18, la klo 9-18, su klo 10–17.

Kaakko135° matkailu hyödyntää Kevätmessuista kiinnostuneen naiskohderyhmän järjestämällä messujen yhteydessä perjantaina 27.3. kaksi kutsuvierastilaisuutta Messukeskuksen kokoustiloissa. Tilaisuuksiin on osallistumassa kolmisenkymmentä kokous- ja yritysohjelmaa koordinoivaa pääkaupunkiseudun assistenttia ja ryhmämatkojen vetäjää. Kutsuvieraille annetaan kattava tietoisku seudun matkailupalveluista. Puistoja esittelemään on lupautunut kaupunginpuutarhuri, puutarhaneuvos Heikki Laaksonen. Myös Maretarium ja Kymijoen matkailuyritykset esittelevät tarjontaansa.

Liitteenä kuvat Karhulan Jokipuistosta ja Sapokan Vesipuistosta. Molemmat kuvat: Kotkan puistotoimisto

Kotkan kaupunginpuutarhuri, puutarhaneuvos Heikki Laaksonen

Kaakko135° matkailupäällikkö Sanna Nikki

Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla,  Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Helsingin seudulta Kaakkoon ehtii autolla reilussa tunnissa. Alue käsittää viisi kuntaa:  Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

Kaakko135° matkailu toimii alueensa matkailuun erikoistuneena yksikkönä, joka tuottaa matkailun viestintä- ja informaatiopalveluita tiiviissä yhteistyössä seudun kuntien, yritysten ja seudullisten, kansallisten ja kansainvälisten sidosryhmien kanssa.

www.kaakko135.fi