Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Kirsi Tuomiselta uusi kompostointiopas

Kirsi Tuomiselta uusi kompostointiopas

Julkaistu: 25.02.2015 klo 09:57
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Käytännöllinen opas kaikenlaiseen kompostointiin sekä kompostista syntyvän humuksen hyödyntämiseen maanparannusaineena.

Kirjassa on selkeät ohjeet elintarvike-, puutarha- ja käymäläkompostin perustamiseksi sekä niiden hoitamiseksi. Kirjassa esitellään myös muut yleiset kompostointitavat, kuten mato-, kate-, pinta-, syvä- ja lantakomposti.

Kirsi Tuominen vastaa kirjassaan yleisimpiin kompostoinnista esitettyihin kysymyksiin, mm. millaisen kompostin valitsen, miten poistan kompostin hajuhaitat, miten saan kompostin toimimaan tehokkaasti tai miten hoidan kompostia talvella.

Kompostista syntyvä humus on maanparannusaineista tärkein ja sen ansiosta kasvit kasvavat paremmin. Humus parantaa maan rakennettaja ylläpitää kasveille tärkeää maan pieneliötoimintaa. Kirjassa selvitetään humuksen kypsyysasteen merkitys erilaisille kasveille ja sen käyttömäärät puutarhan parhaaksi.

Kirsi Tuominen: KAIKKI KOMPOSTOINNISTA JA MAANPARANNUKSESTA

ISBN/EAN 978-952-312-111-9
Luokka 67.3
Sidottu, nelivärinen
133 s.
Ilmestyy viikolla 11/2015

Hortonomi Kirsi Tuominen on puutarhaopettaja ja kokenut puutarhaneuvoja. Hän on aiemmin kirjoittanut teokset Tuoksuva puutarha ja parvekeMaanpeitekasvit ja Syötävän kaunis piha.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi