Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Vetoomus ympäristöministeriön puolesta sai suursuosion

Suomen luonnonsuojeluliitto

Vetoomus ympäristöministeriön puolesta sai suursuosion

Julkaistu: 23.05.2015 klo 17:48
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Ympäristöjärjestöjen vetoomuksen hallitusneuvotteluissa uhattuna olevan ympäristöministeriön puolesta allekirjoitti heti ensimmäisen vuorokauden aikana yli 30 000 kansalaista.

Suomen luonnonsuojeluliitto pitää tärkeänä, että hallitukseen tulee ympäristöministeri ja ympäristöministeriö säilytetään itsenäisenä. Liiton mielestä ympäristöministeriö on tehnyt hyvää työtä puhtaan luonnon ja terveellisen elinympäristön puolesta. Nyt se on itse uhattuna. Talousasioita korostavissa hallitusneuvotteluissa on vaarana ympäristöministeriön lakkauttaminen.

Ympäristöjärjestöt käynnistivät eilen ympäristöministeriön puolesta yhteisen verkkovetoomuksen. Ensimmäisen päivän aikana sen allekirjoitti yli 30 000 ihmistä. Nimiä kerätään ensi keskiviikkoon saakka, jolloin vetoomus on tarkoitus luovuttaa hallitustunnustelija Juha Sipilälle.

"Adressin nopea menestys osoittaa, että kansalaiset pitävät luontoa ja ympäristöministeriötä tärkeänä", sanoo Suomen luonnonsuojeluliiton puheenjohtaja Risto Sulkava.

Vetoomuksen ovat käynnistäneet BirdLife Suomi, Greenpeace, Luonto-Liitto, Maan ystävät, Natur och Miljö, Suomen luonnonsuojeluliitto sekä WWF.

- puheenjohtaja Risto Sulkava, puhelin 050 560 2113, risto.sulkava@sll.fi

- suojelupäällikkö Leo Stranius, puhelin 040 7547 371, leo.stranius@sll.fi

- erityisasiantuntija Tapani Veistola, puhelin 0400 615 530, tapani.veistola@sll.fi

Linkki vetoomukseen:

Matti Nieminen