Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Vantaan Demarinuoret: Vegaaniruokavaihtoehto oltava tarjolla myös Vantaan kouluissa ja päiväkodeissa

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Julkaistu: 22.09.2014 klo 13:18
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Vantaan Demarinuoret vaatii Vantaan kaupunkia varmistamaan, että vantaalaisissa kouluissa ja päiväkodeissa huolehditaan myös vegaanista ruokavaliota noudattavien lasten tarpeista. Tällä hetkellä vantaalaiskoululaisille ei ole tarjolla vegaanista ruokavaihtoehtoa. Tämä asettaa lapset eriarvoiseen asemaan.

”Myös tässä asiassa tasa-arvon täytyy toteutua. Oppilailla on oltava mahdollisuus noudattaa eettisempää ruokavaliota myös kouluruokailussa”, Vantaan Demarinuorten puheenjohtaja Ville Ruotsalainen toteaa.

Monissa kaupungeissa vegaaneille oppilaille tarjotaan jo nyt vegaanista ruokaa. Esimerkiksi Jyväskylä ja Tampere ovat olleet asiassa edelläkävijöitä. Vantaan tulisikin noudattaa näiden kaupunkien esimerkkiä ja varmistaa lasten tasavertainen kohtelu.

Ville Ruotsalainen

Vantaan Demarinuoret ry