Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Vantaan Demarinuoret: Me tahdomme, tahdo sinäkin

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Vantaan Demarinuoret: Me tahdomme, tahdo sinäkin

Julkaistu: 19.11.2014 klo 11:54
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Vantaan Demarinuorten mielestä on huolestuttavaa, miten Suomessa ei ole vieläkään hyväksytty tasa-arvoista avioliittolakia. Kaikilla tulee olla vapaus valita oma seksuaalinen suuntautuminen joutumatta eriarvoiseen asemaan lain edessä. On paljon erilaisia parisuhteita ja avioliittoja, mutta ei eriarvoisia suhteita tai perheitä.

Eduskunta äänestää tasa-arvoisesta avioliittolaista 28.11.2014. Tahdon2013 on 2000-luvun suurin kansalaisaloite. "On huolestuttavaa, jos näin suuren suosion saanut kampanja ei saa tukea eduskunnalta. Menettääkö kansalaisaloitejärjestelmä ja suomalainen demokratia uskottavuutensa, jos tasa-arvoinen avioliittolaki hylätään?" toteaa Vantaan Demarinuorten jatkokaudelle valittu puheenjohtaja Ville Ruotsalainen.

Vantaan Demarinuoret vaatii, että jokaista ihmistä kohdellaan tasa-arvoisesti. ”Homorummutetaan tasa-arvoinen avioliittolaki läpi yhdessä”, päättää Ruotsalainen.

Me tahdomme, tahdo sinäkin.

Vantaan Demarinuoret piti syyskokouksensa 17.11.2014 Tikkurilassa. Kokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2015. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin jatkamaan Ville Ruotsalainen Länsimäestä. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Juuso Vuorennmaa (Rajakylä), Sonja Pääsukene (Havukoski), Viivi  Kähärä (Koivukylä), Kaarlo Kähärä (Koivukylä), Mikko Merelä (Korso), Cristine Fallenius (Korso), Tuuli Salonen (Martinlaakso) ja Mikko Kammonen (Tikkurila).

Ville Ruotsalainen

ville.ruotsalainen@outlook.com