Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Uusi kriittinen tietokirja Turkista julkaistaan 10.3.

Into Kustannus

Uusi kriittinen tietokirja Turkista julkaistaan 10.3.

Julkaistu: 04.03.2015 klo 11:19
Julkaisija: Into Kustannus

VTT Kristiina Koivusen tietokirja Suuruudenhullu Turkki julkaistaan tiistaina 10.3.2015 klo 16–17.30. Paikkana on Citycenterin Rosebud-kirjakauppa (Kaivokatu 8, Helsinki, 1.krs.). Juuri Irakista matkalta palannutta kirjailijaa haastattelee Rauhanpuolustajien toiminnanjohtaja Teemu Matinpuro. Tervetuloa!

Kirjassa käsitellään Turkkia, joka Euroopan ja EU:n sijaan tähyää kohti Lähi-itää. Suurvaltahistoriansa takia turkkilaiset kaipaavat ottomaani-imperiumin loiston päiviä. Kulissien takaisen pelin kuviot tuntuvat eurooppalaisista yllättäviltä, mutta kun niitä tarkastelee historian valossa, ne ovat loogisia: ottomaani-imperiumin hajoamisprosessista tuli jäätynyt konflikti ensimmäisen maailmansodan jälkeen, mutta nyt jää sulaa ja Lähi-idän rajoja vedetään monella suunnalla uusiksi.

Recep Tayyip Erdoğanin haave tulla imperiumin pystyttäväksi nykyajan sulttaani Suleiman Suureksi pärjää kuitenkin huonosti kilpailussa uutta kalifaattia rakentavan Isis-järjestön kanssa. Onko Turkista tulossa Välimeren Pakistan, terroristijärjestöjen taustavoima?

Kristiina Koivunen on valtiotieteiden tohtori, Lähi-idän asiantuntija, tietokirjailija ja freelancetoimittaja, joka on kirjoittanut seitsemän kirjaa kurdeista.

Kirjan tiedot:

Kristiina Koivunen: Suuruudenhullu Turkki
Into-tieto
ISBN: 978-952-264-356-8
208 sivua | nidottu | ovh 25 euroa

Lisätiedot:

Kustannustoimittaja Maija Lähteenmäki | 050-3243007 | maija.lahteenmaki@intokustannus.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/suuruudenhullu_etukansi.jpg

Kirjailija: http://www.intokustannus.fi/kirjailijat/koivunen_kristiina

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus