Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Uudenmaan Demarinuoret: Eemeli Peltonen valittu Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Julkaistu: 01.12.2013 klo 11:55
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Eemeli Peltonen on valittu Uudenmaan Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi vuodelle 2014 piirin syyskokouksessa Hauholla 30.11.2013. Peltonen on 19-vuotias järvenpääläinen Demarinuorten paikallisaktiivi. Hän vaikuttaa tällä hetkellä Järvenpään kaupunginvaltuustossa, sekä johtaa kotikuntansa sivistys- ja vapaa-aikalautakuntaa. Peltonen on SDP:n valtakunnallisesti nuorin valtuutettu.

‒ Asetan kaksi tavoitetta ensi vuodelle. Uudenmaan Demarinuorten poliittista toimintaa tulee vahvistaa ja nuorten määrä puoluekokousedustajina tulee saada kasvu-uralle. Tämä tarkoittaa, että aikaisempaa useampi nuori hakee edustajaksi ja tulee myös valituksi, Peltonen linjaa.

Uudenmaan Demarinuorten syyskokous päätti yksimielisesti tukea nuoria eurovaaliehdokkaita Eero Vainiota ja Nasima Razmyaria. Uudenmaan Demarinuoret uskoo Vainion ja Razmyarin edustavan nuorta sosialidemokraattista visiota, jota Eurooppa tarvitsee kriisien keskellä.

Uudenmaan Demarinuorten vuoden 2014 hallitukseen valittiin varsinaisiksi jäseniksi Sonja Pääsukene (Vantaa), Janne Eronen (Vantaa), Anders Palmgren (Raasepori), Anni Suvisuo (Järvenpää), Anna-Stiina Mutka (Järvenpää), Lassi Jääskeläinen (Lohja), Ayla Dincay (Lahti) ja Laura Koivumäki (Espoo). Varajäseniksi valittiin Jesse Kareinen (Janakkala), Verneri Hellsten (Hämeenlinna), Aleksanteri Gustafsson (Tuusula) ja Jussi Kukkola (Hyvinkää).

Eemeli Peltonen

Puheenjohtaja 2014