Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Uudenmaan Demarinuoret: Eemeli Peltonen Demarinuorten varapuheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Uudenmaan Demarinuoret: Eemeli Peltonen Demarinuorten varapuheenjohtajaksi

Julkaistu: 15.02.2016 klo 19:51
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Uudenmaan Demarinuoret esittää Eemeli Peltosta Demarinuorten varapuheenjohtajaksi kaudelle 2016-2018. Peltonen on 21-vuotias järvenpääläinen kaupunginvaltuutettu. Hän toimi Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtajana vuosina 2014 ja 2015. Peltonen on myös toiminut kuluneen kahden vuoden ajan Demarinuorten liittohallituksen jäsenenä.

− Uudenmaan nuorisopiirillä on ilo esittää Eemeliä Demarinuorten seuraavaksi varapuheenjohtajaksi. On välttämätöntä, että nuorisoliiton seuraavaan liittojohtoon saadaan sellaista kokemusta ja näkemystä, jota Eemelillä on, Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtaja Sofia Nevalainen kuvailee.

Ehdokkuus julkistettiin maanantaina Uudenmaan Demarinuorten liittokokouskoulutuksessa Vantaalla. Päätöksen Peltosen ehdolle asettamisesta teki jo aikaisemmin piirijärjestön hallitus.

− Uskon, että minulla on vielä paljon annettavaa Demarinuorille järjestönä. Varapuheenjohtajana haluan kehittää nuorisoliitto entisestään edistyksellisenä ja vaikuttavana poliittisena liikkeenä, Peltonen kertoo.

Peltonen haluaa nostaa kampanjassaan esille Demarinuorten tehtävän tulevaisuuden sosialidemokratian määrittäjinä sekä piirijärjestöjen tuen. Hän haluaa olla vaikuttamassa siihen, että tuleva liittojohto sitoutuu vahvasti tukemaan piirien kehitystä ja yksilöllisiä tarpeita. Tehtävä ei ole helppo, mutta sitä on yritettävä tosissaan tulevan kaksivuotiskauden aikana.

Demarinuorten liittokokous kokoontuu toukokuun viimeisenä viikonloppuna 27.- 29.5. Tampereelle määrittelemään liiton poliittista linjaa ja valitsemaan uuden liittojohdon. Lisää Peltosen ehdokkuudesta ja teemoista voi lukea osoitteesta www.eemelipeltonen.fi

Eemeli Peltonen

Uudenmaan Demarinuorten ehdokas Demarinuorten varapuheenjohtajaksi